Sökning: "Maha Haidar"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Maha Haidar.

  1. 1. The Multiple Burdens of Joyce : An Intersectional Feminist Analysis of Joyce’s Life in Crossing the River

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maha Haidar; [2022]
    Nyckelord :Caryl Phillips; Crossing the River; feminism; race; gender; social class; intersectional feminism; bell hooks;

    Sammanfattning : This essay analyses the life of Joyce, the protagonist in “Somewhere in England”, the fourth section of Crossing the River by Caryl Phillips, using an intersectional feminist perspective. It attempts to show how patriarchy, classism, and racism intersect to shape Joyce’s life and to limit her possibilities. LÄS MER

  2. 2. Learning to Read at the Upper Secondary Level : A Mixed-Method Study of Teachers’ Use of Literature to Enhance Reading Comprehension in the Upper Secondary EFL Classroom in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maha Haidar; [2022]
    Nyckelord :Teaching Literature; Reading Comprehension; Reading Strategies; English as a Foreign Language EFL ;

    Sammanfattning : This study aims to explore the use of literature to enhance students’ reading comprehension abilities in the upper secondary EFL classroom in Sweden. The study uses a mixed method of teacher survey and teacher interviews to answer the three research questions: (1) How often do teachers use literature to enhance students’ reading comprehension abilities? (2) What kinds of literature are used when the purpose is to enhance students’ reading comprehension abilities? And (3) How do EFL teachers teach literature when the purpose is to enhance students’ reading comprehension abilities? The study finds that upper secondary school teachers in Sweden use literature in various ways to enhance students’ reading comprehension abilities. LÄS MER

  3. 3. Alla är unika, inklusive läraren : En kvalitativ studie av fem lärares syn på hur mångfalden i skolan påverkar ämnet Religionskunskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maha Haidar; [2021]
    Nyckelord :Sweden; Intercultural; Multicultural; Religious Education; Teaching; Diversity; Sverige; interkulturell; mångkulturell; religionsundervisning; mångfald;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett lärarperspektiv undersöka hur den ökande mångfalden i samhället och skolan påverkar ämnet religionskunskap. Studien utgår från tre frågeställningar som handlar om lärarnas uppfattningar om hur mångfalden påverkar undervisningen, de utmaningar som lärarna anser finns med mångfalden i klassrummet samt huruvida interkulturell pedagogik är det bästa sättet att ta itu med mångfalden i klassrummet. LÄS MER