Sökning: "förklara begreppet marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden förklara begreppet marknaden.

  1. 1. En företagsinkubators koppling till självledarskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Elin Magnusson; Jonas Stigsson; [2019]
    Nyckelord :Självledarskap; företagsinkubator; stimulera;

    Sammanfattning : Problembakgrund: I Sverige är entreprenörsandan stark och genom politiska beslut främjas denna anda ytterligare. Entreprenörskap kan driva ett lands ekonomi framåt vilket gör att den har fått en större plats i det nationalekonomiska rummet. Entreprenörer befinner sig idag i en svår position då de själva ska hålla företaget levande. LÄS MER

  2. 2. Integrerad produktutveckling i praktiken Hur graden av förnyelse påverkar struktureringen av projekt

    M1-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :WILLIAM BERGSTRÖM; LUDVIG TEMPELMAN; [2018]
    Nyckelord :Integrerad produktutveckling; centralisation; decentralisation; integrerat arbetssätt;

    Sammanfattning : Konkurrensen i dagens företagsvärld kräver att företag verkligen utmärker sig från mängden. Huvudsakligen finner bolag möjligheten att överträffa sina konkurrenter genom differentiering eller kostnadsminimering. Idag har båda dessa begrepp en klar koppling till produktutveckling. LÄS MER

  3. 3. Integrerad produktutveckling i praktiken : Hur graden av förnyelse påverkar struktureringen av projekt

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :WILLIAM BERGSTRÖM; LUDVIG TEMPELMAN; [2018]
    Nyckelord :Integrerad produktutveckling; centralisation; decentralisation; integrerat arbetssätt;

    Sammanfattning : Konkurrensen i dagens företagsvärld kräver att företag verkligen utmärker sig från mängden. Huvudsakligen finner bolag möjligheten att överträffa sina konkurrenter genom differentiering eller kostnadsminimering. Idag har båda dessa begrepp en klar koppling till produktutveckling. LÄS MER

  4. 4. Den sömlösa köpupplevelsen : En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sofia Reinhold; Emma Sprigg; [2017]
    Nyckelord :Purchasing Channels; Omnichannels; Business Concepts; Purchasing Experience; Köpkanaler; Omnikanaler; Affärskoncept; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Emma Sprigg och Sofia Reinhold Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Den sömlösa köpupplevelsen – En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv Bakgrund och problem: Handeln har under de senare åren haft en snabb och stark utvecklingskurva. Utvecklingen har skapat en ny digital era som resulterat i nya köpbeteenden hos kunden samt fler möjliga kanaler för kunden att genomföra sina köp i. LÄS MER

  5. 5. Employer Branding : En kvalitativ studie om Employer Branding i praktiken - från ett arbetsgivarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Leonardo Usberg; Isaak Clavijo-Retamales; [2016]
    Nyckelord :Employer Branding; Talent Management; arbetsmiljö; sociala medier;

    Sammanfattning : In the increasingly competitive labor market it is becoming important for organizations to attract and retain competent employees. There are constant demands and pressures that organizations should comply. Therefor organizations need to have employees with the right knowledge to maintain their competitive advantage. LÄS MER