Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att ta steget in i Upplevelseekonomin : Upplevelseplan för Öckerö Resort

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jimmy Antonsson; [2010]
    Nyckelord :Experience Economy; Storytelling; Host; Upplevelseekonomi; Storytelling Värdskap;

    Sammanfattning : Upplevelseplan för Öckerö Resort lyder underrubriken på denna uppsats. Öckerö Resort är ett kommande resort nära Göteborg som förhoppningsvis inom kort ska öppna portarna för gästerna. Tanken bakom namnet upplevelseplan ligger i fokuset på upplevelser, därav upplevelseplan och inte marknadsplan eller affärsplan. LÄS MER

  2. 2. Marknadsplan för AB Tierpsbyggens 55+ segment

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ulrika Kregert; Sara Olsson; [2009]
    Nyckelord :55 ; marknadsplan; Tierpsbyggen; seniorboende;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta fram en marknadsplan för Tierpsbyggens 55+ segment. Vi har fått i uppdrag av AB Tierpsbyggen att ta reda på hur de på långsikt ska knyta till sig kunder över 55 år.   Metod: Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod i form av intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Fokus på den...kunden, vilken kund? : En studie om Redovisningshusets kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sara Hed; [2009]
    Nyckelord :Kundrelationer; relationsmarknadsföring; kvalitet; kundtillfresställelse; lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Marknadens spelregler förändras ständigt. Förslaget om slopad revisionsplikt kommer att innebära stora förändringar för redovisningsbranschen, framför allt när det kommer till vem som vinner slaget om kunderna. I rollen som redovisningskonsult ingår inte enbart bokslut, deklarationer och siffror. LÄS MER

  4. 4. Barfotamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Larisa Glazkova; [2008]
    Nyckelord :barefoot marketing; marketing; media; Internet; a service organisation; barfotamarknadsföring; marknadsföring; media; Internet; en tjänsteorganisation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle. LÄS MER

  5. 5. Förslag till marknadsplan - PokerPayback.com

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ward; Niclas Ryhage; [2008]
    Nyckelord :Marknadsplan;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att utforma ett förslag till marknadsplan åt PokerPayback, en affiliate-verksamhet inom spel- och casinobranschen i uppstartningsfasen. En affiliate-sida dirigerar trafik från sin webbsida till en annan mot ersättning. LÄS MER