Sökning: "fallstudie mcdonalds"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden fallstudie mcdonalds.

  1. 1. Minimering av resursslöseri inom tillverkande företag - En fallstudie av McDonalds två produktionssystem

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Marcus Simrén; Atdhe Maxhuni; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Kundrelationer på menyn : – En fallstudie av McDonalds erbjudande och kunders beteende för skapandet av långsiktiga relationer.

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Maria Edén; Andersson Malin; [2014]
    Nyckelord :Emergence; Consumer choice; Customer relationships; bounded rationality;

    Sammanfattning : The study aims to understand the underlying factor why McDonald's customers return despite previous failure customer experiences. Why do customers come back to the company that contributes to the former dissatisfaction? McDonald's attempt to maintain unceasing purposeful emergence fail at the local level, where the customer contact occurs. LÄS MER

  3. 3. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER