Sökning: "fast-food industry"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden fast-food industry.

  1. 1. Service Failure och Service Recovery inom snabbmatskedja branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Aya Belkhair; Sami Sami; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; Service Failure; Interpersonella Misslyckanden; Kärnfel; Processuella Misslyckande; Trovärdighet; Justice Theory;

    Sammanfattning : Title: Service Failure och Service Recovery inom snabbmatskedja branschenLevel: Bachelor’s degreeFörfattare: Sami Sami & Aya BelkhairSupervisor: Peter EkDate: 2022 - JuneAim: The purpose of the study is to explore the methods that leaders and employees in the fast-food industry apply to create a Service Recovery (SR).Method: Qualitative study based on a deductive research approach, the interpretation of the result has been in accordance with a thematic analysis method. LÄS MER

  2. 2. Impact of Leadership Styles on Employee Performance and Satisfaction in the Fast-food Industry in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Santosh Basnet; Bimala Tiwari; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Social Responsibility within the Fast Food Industry : An exploratory study on factors influencing consumers' socially responsible behavior to guide companies' CSR work

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Cecilia Karlsson; Elsa Åkerhag; [2022]
    Nyckelord :CSR; CnSR; C-C congruence; Attitude-behavior gap; Fast food;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers to act socially responsible (CnSR) to provide guidance for CSR work practices in the context of fast food. Method: To answer the research questions a qualitative method has been used where empirical findings have been collected through secondary data and 16 semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 4. “Yebo Gogo, it’s time to braai Mzansi!” Code-Switching, Borrowing, Prestige, Slang, and Persuasion in the Digital Marketing Industry of South Africa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Neate; [2022]
    Nyckelord :Advertising; code-switching; borrowing; slang marketing; covert or overt prestige;

    Sammanfattning : This paper will analyse code-switching, borrowing, slang, and covert or overt prestige in online and television media. The days of OOH (Out Of Home) advertising are becoming obsolete and moving toward a digital age. LÄS MER

  5. 5. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Esther Brännkärr; Wilma Winberg; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Word-of-mouth WOM ; Negative word-of-mouth NWOM ; Attitudinal loyalty; Behavioral loyalty.; Kundlojalitet; Word-of-mouth WOM ; Negativ word-of-mouth NWOM ; Attitydbaserad lojalitet; Beteendebaserad lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER