Sökning: "film marknaden"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden film marknaden.

  1. 21. Vidhäftning på läder : En analys av vidhäftningsförmågan hos kromgarvat läder

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Boman; Clara Huss; [2015]
    Nyckelord :vidhäftning; läder; nagellack;

    Sammanfattning : I dagsläget läggs allt större vikt på att producera produkter med lång hållbarhet ur både miljö- och användningssynpunkt. I industrin för arbetskläder är det viktigt att främja produkter med lång livslängd då man ser produkter som förbrukade vid mindre slitage. LÄS MER

  2. 22. One Flew Over The Copyright's Nest - En komparativ studie av amerikansk och europeisk rätt rörande elektronisk handel med upphovsrättsligt skyddade digitala produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Anton Johansson; [2014]
    Nyckelord :komparativ rätt; immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka rättigheter en konsument har vid inköp av digitala produkter online och hur rättsläget ser ut på området inom EU och USA. Borde inte en konsument som handlar online få sälja vidare sina lagligt inhandlade digitala produkter på samma sätt som om hen köpt samma produkt i ett fysisk fodral? Det är egentligen först under de allra senaste åren denna fråga har dykt upp. LÄS MER

  3. 23. En filmmarknad i förändring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Edström; Oscar Elkan; [2014]
    Nyckelord :nätverk; 4R; distributionskanaler; filmmarknaden;

    Sammanfattning : Den pågående processen mot en ökad användning av digitala tjänster har inte minst påverkat filmmarknaden. Digitala tjänster för filmkonsumtion, både illegal och lagliga, utmanar filmmarkadens arbetssätt och struktur, och skapar därmed ett behov av förändring. LÄS MER

  4. 24. Rätt film på rätt plats : En analys av budskapen i försvarsmaktens rekryteringsfilmer ur ett kulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Jonathan Myhr; [2013]
    Nyckelord :rekrytering; värderingar; kultur; marknadsföring; reklamfilmer;

    Sammanfattning : Efter att värnplikten lades vilande har försvarsmaktens nya personalsystem med frivilligt anställd personal skapat en hel del utmaningar. Tidigare har en konstant tillströmning av unga soldater och sjömän säkerställt personalbehoven till både soldat- och sjömansbefattningar, utlandsmissioner, officerskår och hemvärn. LÄS MER

  5. 25. Survey of 3D-cinema systems

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Rebecca Bragée; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 3D‐cinema has since the beginning of the 20 th century tried to stay put on the market. The first period was during the 1920’s, but the technique was insufficient and the people experienced discomfort. They also tried to introduce it during the 1950’s, 1970’s and 1980’s, but failed. LÄS MER