Sökning: "fordonsdata"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet fordonsdata.
11. Automated advanced analytics on vehicle data using AI
Master-uppsats, KTH/FordonsdynamikSammanfattning : The evolution of electrification and autonomous driving on automotive leads to the increasing complexity of the in-vehicle electrical network, which poses a new challenge for testers to do troubleshooting work in massive log files. This thesis project aims to develop a predictive technique for anomaly detection focusing on user function level failures using machine learning technologies. LÄS MER
12. Transport Management Services in C200 web server : An approach to integrate interactive services
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report studies the possibility of integrating Transport Management Services (TMS) in a low-cost platform called Communicator 200 (C200). The platform is developed by Scania and is a black box that manages vehicle data, positioning, and wireless communication. LÄS MER
13. Evaluation of Protocols for Transfer of Automotive Data from an Electronic Control Unit
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Nowadays almost all motorized vehicles use electronic control units (ECUs) to control parts of a vehicle’s function. A good way to understand a vehicle’s behaviour is to analyse logging data containing ECU internal variables. Data must then be transferred from the ECU to a computer in order to study such data. LÄS MER
14. Detection and prediction of lane-changes: A study to infer driver intent using support vector machine
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Examensarbetet som behandlas i rapporten har utförts i samarbete med Scania CV AB i Södertälje och institutionen för maskinkonstruktion på KTH i Stockholm. Scania CV AB är en ledande tillverkare av tunga lastbilar, bussar samt industri- och marinmotorer. LÄS MER
15. Utveckling av en dynamisk helfordonsmodell för skotare
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : För att den svenska skogsindustrin ska kunna behålla och stärka sin konkurrenskraft behöver produktiviteten öka 2 till 3 % per år. Ett viktigt bidrag till detta skulle vara en ökad körhastighet. För att möjliggöra detta måste skogsmaskinernas terränggående förbättras. LÄS MER