Sökning: "frågor varumärke undersökning"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden frågor varumärke undersökning.

  1. 21. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Prejer; [2006]
    Nyckelord :fisk; färskvaror; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. LÄS MER

  2. 22. Att kommunicera produkter med högt engagemang : Hur det nyetablerade båtföretaget Strand Craft Sweden AB kan nå ut på marknaden

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanna Gustavsson; Linda Andersson; [2006]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadskommunikation; högengagemang; marknadsföringsverktyg; marknadsstrategi; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Detta arbete inleds med att berätta om att författarna fick i uppdrag av det nystartade båtföretaget Strand Craft att ta fram strategier för hur de på bästa sätt kunde ta sig ut på marknaden och bli synlig för sina potentiella kunder. Problemställningen skall besvaras av de tre frågorna: var företaget skall kommunicera, hur företaget skall kommunicera och vad företaget skall kommunicera. LÄS MER

  3. 23. När två berättelser blir en : om H&Ms samarbete med Viktor & Rolf

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Jacqueline Sallander; [2006]
    Nyckelord :Hennes Mauritz; Viktor Rolf; H M; mode; modedesign; kläddesigners;

    Sammanfattning : Denna undersökning försöker skapa en förståelse för vad som egentligen händer när klädjätten H&M samarbetar med kända modedesigners som Viktor & Rolf, och den paradox som uppstår när det billiga och tillgängliga möter det dyra och exklusiva. Litteraturstudier ger en förståelse för vilka mekanismer som ligger bakom konstruktionen av ett varumärke och dess immateriella berättelse. LÄS MER