Sökning: "fusion värde"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden fusion värde.
1. Variationsmönster i algebra på mellanstadiet : En analys av läromedels algebraiska uttryck och ekvationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Denna studie är en läromedelsanalys som granskar algebraiska uttryck och ekvationer i två läromedel för årskurs 6: Koll på Matematik 6A och Mattedirekt borgen 6A. Studiens syfte är att studera algebraiska uttryck och ekvationer utifrån variationsteorins fusion, kontrast och generalisering. LÄS MER
2. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER
3. Fatigue Life Analysis of Weld Ends : Using FE-Calculations and Mechanical Testing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : Fatigue life estimation of welds is a complex issue since the characteristics of each weld are unique depending on load case, geometry and properties. Fatigue life estimation on weld ends is limited and often the weakest point of a weld. LÄS MER
4. Multimodal Classification of Second-Hand E-Commerce Ads
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In second-hand e-commerce, categorization of new products is typically done by the seller. Automating this process makes it easier to upload ads and could lower the number of incorrectly categorized ads. LÄS MER
5. "Var handlar du mat någonstans?" En kvalitativ studie om oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelsköp online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Studien är en kvalitativ undersökning som utförts med det uttalade syftet att skapa en ökad förståelse för oerfarna konsumenters beteende vid livsmedelskonsumtion online. Studien baseras på Moran et al (2014, s. 202) modell som undersöker konsumenters resa i en digital kontext samt Jiang et al. (2015, s. LÄS MER
