Sökning: "hästens sängar"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hästens sängar.
1. Gaining Consumer Insights : A study on consumers of the bedding industry for advertisement purpose for Hästens
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study researches consumer attitudes, needs and preferences with a focus on the Swedish bed market. It is done on behalf of the advertising agency ‘Jung von Matt Stockholm’ for their client Hästens Beds, one of Sweden’s oldest bed manufactures. LÄS MER
2. Premiumvarumärkesbyggande, existerar det? : En studie av framgångsrika premiumvarumärken
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SammanfattningExamensarbete Kandidatnivå i Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linneuniversitetet, Enterprising and Business Development, 2EB00E, VT 2010.Författare:Andreas Håkansson och Emil Eriksson Handledare: Frederic Bill Titel:Premiumvarumärkesbyggande, existerar det? Bakgrund:Att företag aktivt och strategiskt jobbar för att bygga upp deras varumärken är något som blivit mycket populärt de senaste två decennierna på grund av alla de fördelar det innebär att aktivt jobba med varumärket. LÄS MER
3. Strategic Brand Repositioning:Accessing Upscale Markets : A comparative study of Hästens Sängar and Arbesko AB
Master-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
4. RFID i tillverkningsföretag : Fallstudie Hästens Sängar AB
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Radio Frequency Identification RFID är en teknologi för att kunna identifiera produkter via radiovågor, detta med hjälp av radiosändare. Denna uppsats intresserar sig för hur RFID kan användas i tillverkningsföretag och om tekniken kan förbättra och förenkla materialflödesprocesserna. LÄS MER
5. Svensk företagsetablering i Kina : En fallstudie av tre olika företags internationaliseringsprocesser i Kina
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Handeln mellan Sverige och utlandet har en lång tradition bakom sig. I och med globaliseringen har svenska företag sett möjligheter med att expandera sin verksamhet till nya marknader. Detta har resulterat i att allt fler svenska företag väljer att etablera sin verksamhet utomlands. LÄS MER