Sökning: "högskolan i gävle barns bilder"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden högskolan i gävle barns bilder.
21. Förskollärares uppfattning om högläsning i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Forskning visar att högläsning är viktig för barns språkutveckling, att barn genom högläsning får tillgång till fler ord, samt att högläsning kan bidra till att skapa ett intresse för det skrivna språket hos barn. Undersökningens syfte ärr att ta reda på hur ett antal förskollärare ser på betydelsen av högläsning för barn i förskolan, hur högläsningen ser ut i verksamheten, och hur högläsning påverkar barnens utveckling av språket. LÄS MER
22. Instagram, vår scen för framträdande : En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Titel: ”Instagram, vår scen för framträdande”. En kvalitativ studie i ungdomars inställning och användande av fotoapplikationen Instagram Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Hannah Olsson Handledare: Anna Edin Datum: Juni 2014 Seminarium: 5/6 2014 Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse och insikt i ungdomars användande av fotoapplikationen Instagram. LÄS MER
23. Den fysiska inomhusmiljön - en bidragande faktor för barns språkutveckling? : En intervjustudie med sex förskollärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur förskollärare resonerar om utformning och de yngre barnens språkutveckling i förskoleverksamheten samt hur den fysiska inomhusmiljön kan användas för främjandet av språkutveckling. Tidigare forskning visar att den fysiska inomhusmiljön har betydelse för barns språkutveckling. LÄS MER
24. Några förskolebarns perspektiv på sitt eget bildskapande
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Emilia Sundström. (2010). Några förskolebarns perspektiv på sitt eget bildskapande. Examensarbete i pedagogik. LÄS MER
25. "-Titta min mamma flyger" : om förskolebarns ritande i samspel och lek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Det här arbetet bygger på en studie av barns fria tecknande som uppsatsförfattaren genomfört under loppet av cirka fem månader på en 3-6 års avdelning vid en Stockholmsförskola. Studien är genomförd med en etnografisk ansats. Jag har samlat material genom samtal med barnen och fotografering av deras bildarbeten. LÄS MER