Sökning: "handledningssituationer"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet handledningssituationer.
6. Fokus på personcentrerad vård : Sjuksköterskors uppfattningar och erfarenheter av handledningssituationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskans huvudsakliga område är omvårdnad. Omvårdnaden ska ske personcentrerat vilket innebär att sjuksköterskan ska ha en helhetssyn på varje ny individ som vårdas. Det ingår också i sjuksköterskeprofessionen att kunna handleda studenter och förmedla det personcentrerade förhållningssättet vidare till dem. LÄS MER
7. Att konnekta med elever i skolsvårigheter är ingen Quick Fix
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningBoberg, Marja & Bogren, Helena (2016). Att konnekta med elever i skolsvårigheter är ingen Quick Fix - En studie om relationella förhållningssätt på IM. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola, 90hp. LÄS MER
8. Lärandeprocesser i handledande samtal. En intervjustudie med sex specialpedagoger
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract Studien är en kvalitativ studie där sex specialpedagoger har intervjuats i semistrukturerade intervjuer. Snöbollsurval har använts för att finna informanter för studiens syfte och frågeställningar. Studiens syfte har varit att undersöka hur erfarna handledare beskriver och resonerar kring handledande samtal med lärare. LÄS MER
9. Etiska aspekter i specialpedagogisk handledning. Med utgångspunkt i problematiska handledningssituationer
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte har varit att undersöka olika etiska aspekter som kommer till uttryck i specialpedagogers berättelser om problematiska handledningssituationer. Det övergripande syftet föranledde tre forskningsfrågor. LÄS MER
10. Vi är varandras omvärld : Hur förskolepedagoger arbetar med inkludering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studien analyseras ur ett sociokulturellt och ett specialpedagogiskt perspektiv. Genom kvalitativa intervjuer beskrivs och studeras hur pedagoger arbetar med inkludering och hur de får det att fungera i sin verksamhet, vilka metoder de använder. LÄS MER