Sökning: "henrik psykologi"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden henrik psykologi.
1. Validering och Psykometrisk testning av S-CIPS : Swedish Clance Impostor Phenomenon Scale
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. CORRECTIVE FEEDBACK I QUIZSPEL: HUR VARAKTIGHETEN PÅVERKAR LÄRANDE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Användningen av quiz i spel för undervisning är effektivt för lärande. Det har även visats att corrective feedback bar en betydande inverkan på hur effektivt ett quiz är för lärande. Tidigare studier har undersökt timingen för corrective feedback (omedelbar eller fördröjd) men det saknas forskning om feedbackens varaktighet. LÄS MER
3. Ett villkorat ledarskap : Kvinnliga chefers upplevda hinder och möjligheter till fortsatt karriär
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Kvinnor är fortfarande underrepresenterade på högre chefsnivåer även i relativt sett jämställda länder som Sverige. Vilka hinder och möjligheter till fortsatt karriär som kvinnliga chefer själva upplever är den fråga som denna uppsats söker svar på. LÄS MER
4. Tillit och förtroende - dess betydelse för individ, ledarskap och grupp
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate the significance of trust and confidence for the individual and the group in a work situation and what significance trust has for leadership and working groups to be well-functioning. In order to pursue the aim of the study a qualitative interview study was carried out with a total of 9 informants with different experiences of leadership and working groups. LÄS MER
5. Frigör den outnyttjade potentialen! – en kvalitativ studie om möjligheterna att etablera ett kollaborativt forskningsfält mellan neurovetenskap, psykologi och pedagogik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : According to Swedish school authorities and the Education Act all education should be based on science and proven experience (Skolverket, 2020). Scientific based means that knowledge from scientific studies should be a starting point when schools plan, conduct and evaluate their operations. LÄS MER