Sökning: "horizontal marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden horizontal marketing.
1. A Storytelling and Brand Identity Connection
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A Storytelling and Brand Identity Connection - A multiple case study on companies communicating through storytelling and how it can connect to their brand identity. Date of Seminar: June 2, 2022. Course: BUSN39, Degree Project in Global Marketing. Authors: Erik Andrén and Therese Hermelin. LÄS MER
2. Lättmonterad hylla
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta projekt var ett kandidatexamensarbete på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Syftet med projektet var att utforma en hylla som är enkel att montera, sätta upp och demontera, utan att på något sätt skada väggen i en nisch. Målet var att hyllan skulle kunna bära mindre tunga föremål i olika rumsmiljöer. LÄS MER
3. Marketing Strategy for Software as a Service Companies within the Logistics Vertical Software Niche : A multiple case study
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : BackgroundUtilizing the Software as a Service (SaaS) business model is a distinct trend for marketing softwarevia the Internet. It allows software suppliers to expand their market globally and to extend theiroffering to customers by simplifying their software procurements and ownerships. LÄS MER
4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER
5. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER