Sökning: "hur används datorn i förskoleklass"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hur används datorn i förskoleklass.

  1. 1. Digitala verktyg i undervisningen : En intervjustudie kring användandet av digitala verktyg och dess påverkan på undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Caroline Ytterström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Samhället har blivit mer digitaliserat än vad de var förr (Skolverket 2017,10) och på grund av detta är det nu obligatoriskt att använda digitala verktyg inom undervisningen (Skolverket 2019, 7-8). Forskning inom området har olika åsikter kring hur digitala verktyg påverka undervisningen (Genlott och Grönlund 2016; och Genlott m.fl. LÄS MER

  2. 2. Läsning och skrivning : en enkätstudie om undervisning och läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för språk

    Författare :Åsa Arnesson; [2012]
    Nyckelord :Läs- och skrivundervisning; enkätstudie; läromedel; grundskola F-3;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en överblick över läs- och skrivundervisningen i förskoleklass, årskurs 1, 2 och 3. Syftet är även att belysa vilka läromedel som används i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Synligt språklärande i en ny tid : En fallstudie från Förskoleklass till åk 2

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Marina Wernholm; [2012]
    Nyckelord :språklärande; literacy; IKT; SRL; sociokulturellt perspektiv; etnografi;

    Sammanfattning :   Utifrån två pedagogiska metoder Verkstadsarbetet och Datorn som pedagogiskt verktyg är syftet med studien att söka svar på frågorna om hur elevers språklärande synliggörs samt vilka förutsättningar som ges för elevers språklärande. Studien är en fallstudie med etnografisk ansats. LÄS MER

  4. 4. Datoranvändning i förskola och förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Regina Blomgren; Tanja Bogunovic; Sandra Unnersjö; [2011]
    Nyckelord :datorer; IT; IKT; förskola; förskoleklass; datoranvändning; samspel; lärande;

    Sammanfattning : BakgrundI bakgrunden redogörs för litteratur och tidigare forskning kring datorer i förskola och förskoleklass. I dagens samhälle används datorn som redskap inom många områden både privat och i utbildningssammanhang. LÄS MER

  5. 5. Hur används datorn i förskoleklass?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Annlouise Johansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER