Sökning: "hur arbetar pedagogerna i förskoleklassen med matematik"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hur arbetar pedagogerna i förskoleklassen med matematik.
1. Matematikens roll i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract /SammanfattningElander, Cecilia och Wisinger, Christina (2016), Matematikens roll i förskoleklass. The Role of Mathematics in Pre School. Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER
2. ”Ett år är en gammal jul till en ny jul” : En kvalitativ studie om hur barn, fem och sex år gamla, uppfattar tid.
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att se vilken uppfattning barn, fem och sex år gamla, har av begreppet tid inom matematikområdet. Vi vill även undersöka vilka tänkbara orsaker barnens tidsuppfattning kan ha. Arbetet kommer att behandla teorier från Vygotskij och Piaget och ha en teoretisks utgångspunkt i ett kontextuellt perspektiv. LÄS MER
3. Sju pedagogers syn på matematiksvårigheter i årskurs f-3
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få klarlägga hur pedagoger från förskoleklassen upp till årskurs tre arbetar för att stödja barn med specifika svårigheter i matematik. Vi har använt oss av kvalitativa intervjuer för att få svar på våra frågor av två förskolepedagoger, två fritidspedagoger, två lärare och en specialpedagog. LÄS MER
4. Förskoleklassen - det bästa ur två världar eller ett ingenmansland?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Bakgrund F�rskoleklassen inf�rdes 1998 som en egen skolform. F�rskoleklassen �r frivillig f�r barnet men kommunen �r skyldiga att erbjuda plats f�r barnet i skolan n�r det fyllt sex �r. LÄS MER
5. Möjligheterna att möta alla barns olika behov i förskoleklassen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vår forskningsstudie var att kartlägga och granska vilka möjligheter och ambitioner personalen i förskoleklassen har att möta barn i behov av särskilt stöd. Med hjälp av intervjuer ville vi ta reda på vilka möjligheter pedagoger och barn i förskoleklassen har att få hjälp av en specialpedagog, vilka möjligheter pedagogerna i förskoleklass har att utforma verksamheten efter barngruppen, hur man tillgodoser barns behov av lek och motorisk rörelse samt hur man stimulerar barns språkliga och matematiska utveckling. LÄS MER