Sökning: "hur man leder ett företag"
Visar resultat 1 - 5 av 277 uppsatser innehållade orden hur man leder ett företag.
1. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER
2. Spårning av konfliktmineraler i fordonstillverkarnas försörjningskedjor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konfliktmineraler är mineraler som utvinns under undermåliga arbetsförhållanden samt bidrar till finansiering av konflikter. Tantal, tenn, volfram (tungsten) och guld (ofta förkortade till 3TG) utgör begreppet konfliktmineraler som idag omfattas av särskild lagstiftning. LÄS MER
3. Kan man spara tid och pengar genom att migrera till serverless computing?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Inom IT-världen använder man väldigt ofta WebJobs för att utföra mindrearbeten på internet. WebJobs använder en server som är i gång i bakgrunden. LÄS MER
4. HR:s möjligheter att åstadkomma ännu mer : En kvalitativ studie om HR och den ekologiska hållbarheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Klimatkrisen är ett faktum och omvärlden ställer större krav och förväntan på att företag idag ska arbeta för och främja hållbarhet. Den ekologiska aspekten i hållbarhet anses vara fundamental och i Sverige menar flera företag att de är det som leder till lönsamhet i framtiden. LÄS MER
5. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER