Sökning: "hyperlojalitet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet hyperlojalitet.

  1. 1. Kunder lika lojala som fotbollssupportrar?! - En studie avseende hyperlojala fotbollssupportrars lojalitet applicerad på kommersiella företags marknadsföringsstrategi

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Camilla Fredriksson; Patricia Zani - Clauss; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföringsstrategi; Hyperlojalitet; Fotbollssupportrar; Lojalitetsmekanismer;

    Sammanfattning : As today, companies are facing an increasing competition; markets are expanding while customers are getting more informed and fastidious toward companies and their products. For this reason it is crucial for enterprises to create loyal customers, or at best hyper loyal customers. LÄS MER

  2. 2. Biten av Äpplet - Om värderingar som förknippas med Apples Iphone, och bildandet av status i ett konsumtionssamhälle

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Paul Pihlström; Emma Gustavsson; Hannes Håkansson; [2010]
    Nyckelord :lojalitet; värden; status; konsumtionssamhället; Apple; Iphone; statussymboler; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning År 2007 lanserade Apple sin mobiltelefon Iphone i USA, och på bara några år har mobilen blivit något av en ikon. Idag säljs den i över 70 olika länder och antalet användare ligger enligt Apple på runt 50 miljoner världen över. LÄS MER

  3. 3. Kundtillfredsställelse på en studentnation : en fallstudie på Norrlands nation i Uppsala

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Grotenfelt; [2009]
    Nyckelord :kundtillfredsställelse; kundnöjdhet; lojalitet; hyperlojalitet; studentnation;

    Sammanfattning : The 26th of February 2009 the Swedish government gave a referral to the council of lawregarding the removal of a law concerning mandatory membership at a student union andstudent nation while studying at a university or college in Sweden. This has led to adiscussion amongst the student nations in Uppsala as to how this proposed change will affectthe nations’ future operations. LÄS MER

  4. 4. Det sa bara klick! : En kvantitativ studie om varumärkeslojaliteten bland Canons och Nikons hobbyfotografer

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Petter Engelbertsson; Rani Karlsson; Lina Theander; [2007]
    Nyckelord :group; non professional photographer; identity; individual; loyalty; brand; brand community; fotogan; grupp; hobbyfotograf; identitet; individ; lojalitet; varumärke; varumärkeskommunitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotografering är på tapeten mer än någonsin. Försäljningen av systemkameror slår nya rekord för varje år och här Canon och Nikon de världsledande kameramärkena. Många av deras respektive kunder anses vara mycket lojala gentemot varumärket och kan inte tänka sig att byta till det konkurrerande kameramärket. LÄS MER