Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 6 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Konsumentbaserat Varumärkeskapital -Egna Varumärken och Traditionella Varumärken, en jämförande studie i dagligvaruhandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Bjerkefeldt; Louise Christiansson; [2003]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Equity; Konsumentbaserat varumärkeskapital; Traditionella Varumärken; Egna Varumärken; EVM; Private Label brands; Store Brands; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att skapa en ökad förståelse för EVM och deras styrka i svensk dagligvaruhandel i egenskap av varumärkeskapital. Vårt syfte är också att undersöka hur starka EVM är relativt traditionella varumärken samt utreda om de generella dimensioner som konsumentbaserat varumärkeskapital anses bestå av är relevanta för tvättmedel i dagligvaruhandeln. LÄS MER