Sökning: "icke verbal kommunikation i ledarskap"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden icke verbal kommunikation i ledarskap.
1. Möjligheterna av distansarbete på första linjens chefer : En kvalitativ studie om införandet av distansarbetet och ledares möjligheter att motivera och kommunicera på distans
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse och kunskap kring ledarskap, kommunikation och motivation när arbetet sker på distans. Uppsatsen är avgränsad till att i en kvalitativ studie undersöka vilka möjligheter distansarbetet har haft på ledarskapsrollen inom vald offentlig verksamhet i Sverige. LÄS MER
2. Hållbart e-ledarskap: ett nytt förhållningssätt i virtuella team : - en kvalitativ studie om hur gruppchefer i svenska privata organisationer har hanterat förtroende- och kommunikationsutmaningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringens framväxt har möjliggjort för organisationer att arbeta i en virtuell kontext, vilket tillsammans med coronapandemins utbrott medfört att antal virtuella team och e-ledare ökat markant. Majoriteten av virtuella team leds av gruppchefer, vilket är den vanligaste förekommande ledarrollen i svenska privata organisationer. LÄS MER
3. Strategier för att stimulera barns samspel utifrån ett specialpedagogiskt stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Högstedt, Camilla och Lindelöf, Isabella (2022). Strategier för att stimulera barns samspel utifrån ett specialpedagogiskt stöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
4. Lättare gjort än sagt? : En kvalitativ studie om musiklärares tysta yrkeskunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här rapporten är att få fördjupad kännedom om tyst kunskap i musikläraryrket. Detta genom att studera hur tre erfarna musiklärare går tillväga i olika undervisningssituationer. LÄS MER
5. Actio i klassrummet : Lärares uppfattningar om röstens och kroppsspråkets betydelse för att fånga elevers uppmärksamhet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Författarens namn: Jennie Berg Titel: Actio i klassrummet – Lärares uppfattningar om röstens och kropps-språkets betydelse för att fånga elevers uppmärksamhet Engelsk titel: Actio in the classroom – Teachers’ conceptions of the im-portance of voice and body language in capturing students’ attention. Antal sidor: 43 Syftet med denna studie var att undersöka vilka uppfattningar lärare i grundskolans tidiga år har om röstens och kroppsspråkets betydelse för att fånga elevers uppmärksamhet. LÄS MER