Sökning: "ikea Market development"
Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden ikea Market development.
21. IKEA marketing entry strategy in China
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Nowadays, with the big background of economic globalization, economic isolation became impossible, therefore,internationalization is necessary for development of enterprise. IKEA is a Swedish multinational group which wasfounded in 1943. LÄS MER
22. Managing digitalization with Dynamic Capabilities - A case study on how incumbent firms are building dynamic capabilities to address digitalization
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Digitalization has a strong impact on all industries. The emergence of new technologies, also influences both society and the economy. For product developing firms this infer a need to respond to market change and innovation in product development. LÄS MER
23. A Global Governance Shift in Development : A study on how transnational corporation´s CSR initiative can address Freedom of Association and Collective Bargaining and how that can facilitate development
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Through globalization non-state actors including transnational corporations (TNC), have taken on a more important global governance role from the nation state, where they through their CSR initiatives, impact social issues surrounding development. There are however conflicting views whether CSR could contribute to development in the society. LÄS MER
24. The Development of a Purchasing Cost Model Facilitating Decision-making at Tetra Pak Packaging Solutions
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : A purchasing cost model is a tool used to facilitate decision-making for selection, evaluation and development of suppliers. The model consists of a set of cost components, which at the bottom line constitute a total cost for a certain purchase. LÄS MER
25. Inköpsmätning av indirekt material och tjänster - en flerfallsstudie
M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur mogna företagets inköpsavdelningar är och om mognadsgrad har något samband mellan hur de arbetar och mäter sin inköpsfunktion, samt att undersöka hur stora företag jobbar med indirekt inköp idag. Problembeskrivning: De olika frågorna som studien önskar besvara kan sammanfattas enligt följande: * Var befinner sig företagens mognadsgrad enligt van Weeles utvecklingsmodell? * Hur arbetar företagen med indirekt inköp? * Hur jobbar företagen med mätning av indirekt inköp? * Finns det något samband mellan mognadsgrad och användandet av nyckeltal för indirekt inköp? * Andra erfarenheter för indirekt inköp? Metod: För att kunna ge svar på forskningsfrågorna har metoden flerfallsstudie använts. LÄS MER