Sökning: "ikea maria"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden ikea maria.

  1. 1. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Nina Björkmyr; Mira Ketzénius; [2019]
    Nyckelord :IKEA; Storytelling; Narrativ transport; Där livet händer;

    Sammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER

  2. 2. Organizational Culture and Employee Loyalty : The Case of IKEA

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adam Ericsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Organizational Culture and Employee Loyalty Subtitle: The Case of IKEA Level: Thesis for Master Degree in Business Administration Author: Adam Ericsson Supervisor: Daniella Fjellström Examiner: Maria Fregidou-Malama Date: March 2018 Aim: This research aims to investigate how organizational culture influence employee engagement and loyalty. Method: The study is based on qualitative research method. LÄS MER

  3. 3. Digital företagsidentitet : En studie om corporate identitys relation till företagswebbplatser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Kennerstedt; [2018]
    Nyckelord :corporate identity; företagsidentitet; företags webbplatser; digital informationsarkitektur;

    Sammanfattning : This study aims to examine corporate identity’s relation to corporate websites. Corporate identity is a contextual concept with different definitions depending on the situation and who you ask. LÄS MER

  4. 4. The User Value of Speech Recognition at Home

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Maria Blomberg; Albert Johansson; [2018]
    Nyckelord :Speech Recognition; Means-End Chain; User Value; Smart Home; Voice Control; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Humans have interacted using speech for thousands of years. Since the middle of last century, humans have been able to interact with computers using speech. Recent investments in speech recognition have resulted in the technology making its way into the homes of mainstream consumers. LÄS MER

  5. 5. "Där livet händer" : En kvalitativ innehållsanalys av IKEAs reklamfilmer ”Där livet händer” ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Iliriana Maqedonci; Maria Svedenman; [2018]
    Nyckelord :Stereotyper; genus; familjestruktur; narrativ; IKEA; Goffman;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på hur olika könsroller och familjestrukturer representeras i reklamfilmer ur IKEAs kampanj Där livet händer. Studien syftar även till att undersöka om innehållet i reklamfilmerna bryter eller förstärker de normer som finns i samhället. Specifikt studeras innehållet ur fyra reklamfilmer från deras kampanj. LÄS MER