Sökning: "ikea maria"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden ikea maria.
1. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER
2. Organizational Culture and Employee Loyalty : The Case of IKEA
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Organizational Culture and Employee Loyalty Subtitle: The Case of IKEA Level: Thesis for Master Degree in Business Administration Author: Adam Ericsson Supervisor: Daniella Fjellström Examiner: Maria Fregidou-Malama Date: March 2018 Aim: This research aims to investigate how organizational culture influence employee engagement and loyalty. Method: The study is based on qualitative research method. LÄS MER
3. Digital företagsidentitet : En studie om corporate identitys relation till företagswebbplatser
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This study aims to examine corporate identity’s relation to corporate websites. Corporate identity is a contextual concept with different definitions depending on the situation and who you ask. LÄS MER
4. The User Value of Speech Recognition at Home
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Humans have interacted using speech for thousands of years. Since the middle of last century, humans have been able to interact with computers using speech. Recent investments in speech recognition have resulted in the technology making its way into the homes of mainstream consumers. LÄS MER
5. "Där livet händer" : En kvalitativ innehållsanalys av IKEAs reklamfilmer ”Där livet händer” ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie fokuserar på hur olika könsroller och familjestrukturer representeras i reklamfilmer ur IKEAs kampanj Där livet händer. Studien syftar även till att undersöka om innehållet i reklamfilmerna bryter eller förstärker de normer som finns i samhället. Specifikt studeras innehållet ur fyra reklamfilmer från deras kampanj. LÄS MER