Sökning: "Narrativ transport"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Narrativ transport.
1. Intrahospitala transporter inom intensivvård : En kvantitativ litteraturstudie om risk- och framgångsfaktorer
Magister-uppsats, Uppsala universitet/OmvårdnadsforskningSammanfattning : Bakgrund: Intrahospitala transporter är transporter inom ett sjukhus och sker dagligen i intensivvården. Forskning visar att intrahospitala transporter är förenade med negativa händelser och påverkar patientsäkerheten. De negativa händelser som kan uppstå under den intrahospitala transporten kan leda till onödigt lidande. LÄS MER
2. Regionala målbilder för hållbara transporter
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : As a climate tool, investments in pedestrian, bicycle and public transport can be important for reducing climate emissions while investments in these sustainable modes of transport can have more effects to achieve other sustainability goals such as public health, reduced noise, greener outdoor environments, reduced particle emissions and space for creative urban planning. How does a selection of Swedish regions differ in terms of investments in pedestrian, bicycle and public transport compared to the regional goals for sustainable transport? This report examines this issue and whether there are links between decided investments and broader narratives to the level of investments being made. LÄS MER
3. Den filmiska reklamen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av karaktärsutveckling i reklamfilm. Syftet är att utvecklakunskapen i hur reklamfilm kan använda karaktärsutveckling med stöd av storytelling för attstärka varumärkesidentitet. LÄS MER
4. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER
5. Embodied Voices : Gestaltning som en makt-teknologi
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Det här kandidatarbetet syftar till att synliggöra länken mellan kroppen och narrativet, och i utförandet belysa och problematisera befintliga maktstrukturer som reproduceras i medietekniska gestaltningar. Genom begreppen situerad kunskap och embodiment reflekterar jag över ifall berättelser, likt kunskap, kan berikas genom akten av begränsning och vad som sker när berättelser färdas från sin originella kontext till en annan. LÄS MER