Sökning: "innovation management and company culture"
Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden innovation management and company culture.
1. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER
2. Interkulturell kommunikation inom produktutveckling : En studie om hur kulturella skillnader i kommunikation påverkar produktutvecklingsprocessen i ett multinationellt teknikföretag
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Interkulturell kommunikation är kommunikationen som sker mellan människor med olika kulturell bakgrund. Begreppet kultur kan betyda olika saker, detta arbete syftar på nationell kultur. Kulturella skillnader kan leda till brister i kommunikation och missförstånd kan uppstå. LÄS MER
3. Knowledge Transfer Within Integrated Logistics Support at Saab Kockums - A Case Study
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Komplex produktutveckling med långa projekttider kräver framgångsrik överföring av kunskap inom och mellan projekt. Avdelningen för integrerat logistikstöd (ILS) vid Saab Kockums Malmö har identifierat ett behov av att överskåda de nuvarande arbetssätten. LÄS MER
4. Managing knowledge and innovation as a startup : A study on how Swedish tech startups work with knowledge management in order to utilize inbound open innovation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Swedish tech startups are at the forefront of innovation and growth. Startups however often face challenges in knowledge management, due to their fast paced growth. The purpose of this study is to explore how Swedish tech startups work with knowledge management in order to utilize inbound open innovation across a company. LÄS MER
5. Produktutveckling : Hur produkter upphör
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Product deletion is the end of a product’s life cycle, when it ceases to be produced and is removed from the portfolios of those companies which used to sell them. This project seeks to depict how product deletion is done by manufacturers in Sweden. LÄS MER