Sökning: "fintechbolag"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet fintechbolag.
1. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER
2. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER
3. Kunden har alltid rätt? : Hur arbetet och styrningen av tjänsteinnovation ser ut hos FinTech-bolag och storbanker i Sverige.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Studiens syfte avser att öka kunskapen kring tjänsteinnovation hos svenska FinTechbolag och storbanker samt att ta reda på hur de olika typerna av bolag arbetar med att styra denna typ av innovation. Vidare är syftet att identifiera samt förklara likheter och skillnader som existerar kring arbete och styrning av tjänsteinnovation hos FinTech-bolag och storbanker i Sverige. LÄS MER
4. Det interorganisatoriska lärandet i coopetition mellan banker och fintechbolag : Hur lärandet går till i en relation som genomsyras av både samarbete och konkurrens.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Introduktion Digitaliseringen har lett till att flera nya aktörer trätt in på finansmarknaden och kundbehov har ändrats. Bankerna har därför behövt genomgå förändringar för att klara sig på marknaden. Detta har de gjort genom att bland annat ha ingått samarbeten med fintechbolag. LÄS MER
5. Modelling default probabilities: The classical vs. machine learning approach
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Fintech companies that offer Buy Now, Pay Later products are heavily dependent on accurate default probability models. This is since the fintech companies bear the risk of customers not fulfilling their obligations. LÄS MER