Sökning: "intressentdialog csr"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden intressentdialog csr.

  1. 6. Collaborating for Corporate Social Responsibility : the case of conflict minerals in global supply chains

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Peppi-Emilia Airike; [2012]
    Nyckelord :Collaboration; Corporate Social Responsibility; MNC; multi-stakeholder; responsible sourcing;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) refers to adjusting corporate goals so that they are not only based on maximizing corporate profits, but include ethical standards on socially desirable behavior (Boatright, 2008). Even though many companies have integrated CSR into their business operations, there are still many issues that are difficult to tackle. LÄS MER

  2. 7. Vinst med grönt samvete : En fallstudie av hur Vattenfall har utvecklat sitt CSR-arbete under det senaste decenniet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Boberg; Mariella Reyes Campodonico; [2011]
    Nyckelord :Vattenfall; CSR; lönsamhet; CSV; hållbarhetsredovisning;

    Sammanfattning : Företag har idag en stor press från olika intressenter i samhället på att vara både vinstdrivande och ta socialt och miljömässigt ansvar. Elbolag är speciellt påverkade då de opererar i en bransch där miljöfrågor har ett stort utrymme. LÄS MER

  3. 8. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Larsson; [2011]
    Nyckelord :corporate responsibility; assessment; social responsibility; environmental responsibility; CSR; apparel; garment;

    Sammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER

  4. 9. Strategier och budskap i CSR-kommunikation : En studie av två konsumentföretags tillvägagångssätt och anseende

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Susanne Andersson; [2010]
    Nyckelord :CSR; corporate responsibility; consumer companies; brands; stakeholder dialogue; communication strategies; communication messages; CSR; företagsansvar; konsumentföretag; varumärken; intressentdialog; kommunikations­strategier; kommunikationsbudskap;

    Sammanfattning : Att ta ett större ansvar inom miljömässiga, ekonomiska och sociala frågor blir en allt viktigare punkt på många företags agendor, och en allt betydelsefullare aspekt för konsumenter att ta hänsyn till när de överväger köp av produkter eller tjänster. Företagsansvar, internationellt benämnt som corporate social responsibility eller CSR, har också fått ett genombrott bland myndigheter och andra officiella organ såsom FN och EU, som jobbar för att underlätta för företag genom olika riktlinjer och redovisnings­standarder för CSR. LÄS MER

  5. 10.  Hållbarhetsredovisning i fyra olika branscher : för vem och i vilket syfte?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Jasmina Ramovic; Mirha Rastoder; [2010]
    Nyckelord :GRI; Hållbarhetsredovising; CSR; Intressent; Intressentdialog;

    Sammanfattning : Miljö är ett aktuellt ämne världen över som engagerar politiker, företag och vanliga medborgare. I dagsläget finns det många katastrofer som uppmärksammats och den negativa uppmärksamheten dessa katastrofer har fått i media kan innebära stora konsekvenser för företagen. LÄS MER