Sökning: "invandrare motivation sfi"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden invandrare motivation sfi.

  1. 16. Sfi- avbrott, kämparglöd och kulturkrockar!

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malak Kheir; Daniela Meic; [2009]
    Nyckelord :Invandrarkvinnor; kulturkrock;

    Sammanfattning : Invandringen har förändrat det svenska samhället på många sätt. Kulturernas möte hargett oss nya givande erfarenheter och öppnat en outforskad värld för oss. Sedan 1965har man bedrivit sfi (svenska för invandrare) som egen utbildningsform i Sverige. Sfiska enligt gällande kursplan vara ”en brygga till livet i Sverige”. LÄS MER

  2. 17. Se upp för dörrarna, dörrarna stängs. : Invandrare med akademiska utbildningar

    Kandidat-uppsats, Pedagogiska institutionen

    Författare :Jeanette Karlsson; Mia Rosell; [2009]
    Nyckelord :integration; Swedish labour market; immigrant; academic; technical language; Swedish för immigrants; integration; svensk arbetsmarknad; invandrade akademiker; fackspråk; sfi;

    Sammanfattning : Uppsatsen belyser invandrade akademikers erfarenheter av Söderhamns kommuns Insteg till Svenskt Arbetsliv, en kurs för att underlätta inträdet på svensk arbetsmarknad samt invandrade akademikers syn på hur de kan få jobb i Sverige. Det är svårt för invandrade akademiker att få arbete som motsvarar deras utbildning. LÄS MER

  3. 18. Sjung svenska! - En studie kring huruvida sången kan vara ett redskap i sfi-undervisning

    L1-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Cecilia Bonde; [2007]
    Nyckelord :secondlanguage learning; svenska för invandrare; singing; sång; motivation; pronunciation; uttal; singing and language learning; Musicology; Musikvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Arts and Architecture; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Sing in Swedish! The purpose of this study is to find out how songs and singing could complement Swedish second language education. The method I have used to collect information is qualitative interviews with four persons with different professions: a teacher, a choirleader, a singing teacher and a medical doctor and a laryngologist. LÄS MER