Sökning: "jan-olof"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade ordet jan-olof.
16. Samordning vid implementering av miljömål : En beskrivning om hur implementering av miljömål kan samordnas vid nybyggnation i ett kommunalt fastighetsbolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Samordning vid implementering av miljömål – en beskrivning om hur implementering av miljömål kan samordnas vid nybyggnation i ett kommunalt fastighetsbolag Författare: Louise Fernholm och Antonia Harrison Handledare: Jan-Olof Müller Uppsatsnivå: Kandidatuppsats - företagsekonomi Seminarium: 2014-05-20 Syfte: Denna studie syftar till att beskriva och analysera hur samordning kan se ut vid implementering av miljömål i en kommun, med fokus på nybyggnationer av offentliga fastigheter. Vi har studerat hur aktörer på olika nivåer inom Varbergs kommun ser på implementeringen av miljömål. LÄS MER
17. Outsourcing av ekonomifunktioner : En studie om företags tillvägagångssätt före implementeringen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Outsourcing av ekonomifunktioner - En studie om företags tillvägagångssätt före implementeringen Författare: Daniel Bjuvstam och Tove Johannesson Färdigställd: Våren 2014 Handledare: Jan-Olof Müller Bakgrund: Enligt Ax et al. (2009) är ekonomifunktionen en viktig del i ett företag och den återspeglar organisationen och utvecklingen i ett företag. LÄS MER
18. Musikproducent : Känd titel, okänd roll?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Parallellt med populärmusikens förändring med avseende på hur den låter (jämför exempelvis The Beatles på 1960-talet med Avicii på 2010-talet), så har även utbudet av verktyg för att skapa den expanderat. Kanske är det förstnämnda – hur det låter – ett resultat av den andra – hur den görs – men oavsett vilket så är dessa förändringar ett faktum. LÄS MER
19. Bring Your Own Device : Ur ett säkerhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hot, risker och konsekvenser kopplade till BYOD samt undersöka hur dessa kan lösas. BYOD är idag något som införs i allt större utsträckning hos olika företag världen över. LÄS MER
20. Industriell marknadsföring av specialisttandvård : En studie av Käkkirurgiska avdelningen vid Akademiska sjukhuset och relationen till fyra remitterande kliniker
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Industriell marknadsföring handlar om att marknadsföra aktiviteter och funktioner mot företageller organisationer. På denna typ av marknad finns det färre kunder jämfört med påkonsumentmarknader. Därför är det viktigt att vårda varje kundrelation för att varaframgångsrik på lång sikt. LÄS MER