Sökning: "köplust marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden köplust marknadsföring.

  1. 1. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Renebo; Michelle Bergsell; Agnes Göranzon; [2017]
    Nyckelord :the AIDA model; Visual content; Rational message; Emotional message; Instagram; AIDA-modellen; Visuellt innehåll; Rationellt budskap; Emotionellt budskap;

    Sammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER

  2. 2. Hur retusch påverkar skönhetsannonsers attraktion : En studie om målgruppens åsikter och köplust

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Maria Matsson; [2013]
    Nyckelord :retouch; beauty ideals; social attitudes; marketing; attractiveness; inclination to buy; retusch; skönhetsideal; samhällsattityd; marknadsföring; attraktionskraft; köplust;

    Sammanfattning : Tidigare studier som gjorts inom området visade att kvinnor anser att kvinnors skönhet inte är värderad enligt rimliga normer i vårt samhälle. Hård retuschering motarbetas på många håll, bland annat genom att organisationer som ASA (Advertising Standards Authority) och politiska partier som Liberaldemokraterna i Storbritannien arbetar för att missledande retuschering ska försvinna. LÄS MER