Sökning: "generation i"

Visar resultat 1 - 5 av 4230 uppsatser innehållade orden generation i.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Förslag på framtida utmaningar inom underhåll och produktion och hur kan fjärde generationen av underhåll se ut

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Mhd Yazan Abdullah; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Underhåll har utvecklats under århundraden och har spelat en betydande roll för organisationers tillväxt.Underhållshistoriken särskiljs av tre generationer, utvecklingen av underhåll anses från att vara "nödvändigtont" till "vinstbidragsgivare". LÄS MER

  3. 3. Från det glamorösa glittret till den kalla verkligheten : En multimodal kritisk diskursanalys om alkohol och droger i den svenska ungdomsserien Young Royals

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Melina Bengtsson; Annie Mårtensson; [2024]
    Nyckelord :Framing theory; discourse; multimodal analysis; adolescents; alcohol; drugs; film;

    Sammanfattning : Adolescents use of alcohol and drugs in Sweden today is problematic. The alcohol consumption has decreased amongst adolescents, but it is still an issue. What the younger generation sees in the media has an effect on their view on alcohol and adolescents may assume it is a natural part of life. LÄS MER

  4. 4. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  5. 5. Ålderns påverkan på ledarskapspreferenser : En granskning av sambandet mellan ålder och ledarskapspreferenser bland HR-anställda i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ebba Atle; [2024]
    Nyckelord :HR; Human Resources; Leadership preferences; Transformative leadership; Transactional leadership; Laissez faire-leadership; Generational differences; Baby Boomers; Generation X; Generation Y; Generation Z.; HR; Human Resources; Ledarskapspreferenser; Transformativt ledarskap; Transaktionellt ledarskap; Laissez faire-ledarskap; Generationsskillnader; Baby Boomers; Generation X; Generation Y; Generation Z.;

    Sammanfattning : Ledarskapsteori är ett viktigt ämne inom forskning, för att göra det möjligt att optimera prestation och trivsel hos medarbetare i organisationer. Det skapar även möjligheter för ledare att anpassa sig efter sina medarbetare och skapa trivsamma och produktiva arbetsplatser. LÄS MER