Sökning: "kan digitala vårdcentraler bidra"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kan digitala vårdcentraler bidra.

  1. 1. Hur kan en digital plattform tillämpas för att effektivisera patienthantering? : En kvalitativ fallstudie om implementering av en digital plattform för digitalisering av patienthantering ur ett leverantörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Pietro Chahin; Christopher Oskarsson; [2020]
    Nyckelord :AI; Anamnesis; Caregiver; Digitization; Digital platform; Digital transformation; Digi-physical healthcare; Effectivity; E-health; Primary care; Triage.; AI; Anamnes; Digitalisering; Digital plattform; Digital transformation; Digifysisk sjukvård; Effektivitet; E-hälsa; Primärvård; Triage; Vårdgivare.;

    Sammanfattning : Digital platforms in healthcare have become an increasingly implemented tool to facilitate and streamline daily care work in hospitals and health centers. In parallel with the new digitized era, this digital transformation has had a major impact on individuals' ways of working in healthcare. LÄS MER

  2. 2. Kan digitala vårdcentraler bidra till en mer disponibel primärvårdsmarknad? : -En empirisk studie över 12 av Sveriges regioner med tillhörande kommuner perioden 2014–2018

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Emma Andersson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur etableringen av digitala vårdcentraler påverkar efterfrågan på fysisk primärvård i Sverige, samt vilka faktorer som bidrar till att individer uppsöker digital vård. Detta med syfte att kunna utveckla och anpassa den digitala vården till att fungera som ett hjälpmedel för den fysiska vården. LÄS MER

  3. 3. "Det livsviktiga samtalet" En intervjustudie om distriktssköterskors upplevelser av telefonrådgivning.

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emelie Jönsson; [2019]
    Nyckelord :district nurse; content analysis; experiences; safe care; telephone consulting; distriktssköterska; innehållsanalys; säker vård; telefonrådgivning; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är ett av distriktssköterskans arbetsområden inom primärvården och innebär ett komplext och kort möte. Brister i kommunikationen är den vanligaste orsaken till att vårdskador uppstår och bristande kommunikation vid telefonrådgivning kan leda till felaktiga eller försenade diagnoser. LÄS MER