Sökning: "komplexitet användbarhet"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden komplexitet användbarhet.
21. Regalskeppet Kronan : Utveckling av en interaktiv dykmodell
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och designSammanfattning : Projektet startade på uppdrag av länsmuseet i Kalmar län. Målet var att utveckla en första prototyp av en interaktiv dykmodell i 3d av vrakplatsen för Regalskeppet Kronan. Syftet med denna modell var tvådelad; att skapa en nyanserad del av Kronan-utställningen och underlätta vid utgrävningarna av vrakplatsen för regalskeppet Kronan. LÄS MER
22. Kreativa Produkter : En jämförelse mellan teori och praktik
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Syftet med arbetet är att skapa en bättre förståelse för vad kreativitet och kreativa produkter är. I arbetet utvärderas även en metod för bedömning av kreativiteten i en produkt. Den metod som utvärderas är Creative Product Semantic Scale (CPSS). Det finns många olika definitioner på kreativitet och några tas upp i det här arbetet. LÄS MER
23. Prototyp av en interaktiv produktkatalog
Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : I studien gör jag en avvägning mellan komplexitet, användbarhet och implementeringstid av olika komponenter som bygger upp en interaktiv produktkatalog. Komplexitet är ett begrepp som är svårtolkat, detta beror dels på att olika personer tolkar begreppet på olika sätt. LÄS MER
24. Med minskad komplexitet får ett system ökad användbarhet Fallstudie av användbarhet i ett affärssystem
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Avdelningen för programvarusystemSammanfattning : One of our reasons is that we think the subject usability is interesting, is that we think it is an important. Usability is maybe the most important element when you develop or choose a system because it can save money for the companies and give the users a more delightful and better work environment. LÄS MER
25. Vad är varumärket Nudie värt? - En studie i värderingsmetodikens användbarhet och tillförlitlighet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Övergången till en allt mer marknadsorienterad ekonomi har gjort att varumärket fått en större betydelse som framgångsfaktor för många företag. Detta är en faktor, ofta av stor vikt inom enskilda branscher, som traditionellt har negligerats inom redovisningen. LÄS MER