Sökning: "komplexitet användbarhet"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden komplexitet användbarhet.

  1. 11. Adequate Usability for Simplifying Complex User Interfaces while Maintaining Functionality

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Jonathan Lundmark; Simon Lundgren; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Complex interfaces can be subject to inferior usability, encompassing difficulties- to learn and handle them as well as deficient recovery from erroneous usage. This thesis seeks to establish potential measures employable to reduce the complexity of an interface, without negatively impacting functionality. LÄS MER

  2. 12. KomUt : Utveckling av en samåkningsplattform för företagsanställda

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonatan Bjurenfalk; Saam Cedighi; Simon Fröberg; Oskar Holmström; Oscar Hubertsson; Axel Leth; Linda Olsson; Sara Ågren; [2018]
    Nyckelord :Carpooling; carpool; web application; web development; driving; usability; navigability; commute; commuting; komut; samåkning; samåkningstjänst; samåka; webbapplikation; webbutveckling; bilåkning; användbarhet; navigerbarhet; komut; pendla; pendling;

    Sammanfattning : In our society there is an increased awareness of environmental impact and reducing greenhouse gas emissions. An influencing factor is transport in passenger cars to and from work. In order to increase the utilization rate of passenger cars and thereby reduce environmental impact, a possible solution is to carpool. LÄS MER

  3. 13. In pursuit of consumer-accessible augmented virtuality

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rasmus Berggrén; [2017]
    Nyckelord :virtual reality; VR; mixed reality; MR; augmented virtuality; AV; SLAM; SfM; interaction design; consumer-accessible; consumer-accessibility; smartphone; 3D reconstruction; shape reconstruction; positional tracking; computer vision; point cloud; Multi-View Stereo; MVS; Unity; Google Cardboard; feature detection;

    Sammanfattning : This project is an examination of the possibility of using existing software to develop Virtual Reality (VR) software that includes key aspects of objects in a user’s surroundings into a virtual environment, producing Augmented Virtuality (AV). A defining limitation is the requirement that the software be consumer-accessible, meaning it needs run on a common smartphone with no additional equipment. LÄS MER

  4. 14. Vem har beställt det här? : Att utrusta soldaten eller bemanna utrustningen

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Erik Magnét; [2016]
    Nyckelord :Systems Engineering; Human Factors Integration; training; C3 systems; Systems engineering; human factors integration; utbildning; ledningsstödsystem;

    Sammanfattning : De tekniska system som stödjer ledning av arméns brigader har ökat i komplexitet och användbarheten har minskat. Det tar längre tid att utbilda den personal som ska hantera systemen idag jämfört med för tio år sedan. LÄS MER

  5. 15. Investigating How HTML5 Improves Accessibility

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Fatemeh Mirzaee Naeeni; [2016]
    Nyckelord :HTML5; accessibility; usability; disability; screen readers;

    Sammanfattning : Nowadays, a lot of activities such as social communications, educational courses, banking processes, different types of entertainment, online registrations and many more are done through Internet websites. Millions of users use these websites to maintain their daily needs. LÄS MER