Sökning: "konflikthanteringsmetoder"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade ordet konflikthanteringsmetoder.
16. Konflikthantering i skolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att synliggöra de elevkonflikter som förekommer i skolan och vilka konflikthanteringsmetoder de arbeta med samt genom att redogöra för pedagogernas erfarenheter och åsikter bidra till en bättre förståelse för konflikt elever sinsemellan. Vi har valt att intervjua sex lärare i tre olika skolor i Göteborgs stadsdelar. LÄS MER
17. Konflikter i skolan : En kvalitativ studie om hur pedagoger uttalar sig om konflikthanteringsarbete i skolan
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Vårt syfte med detta arbete är att synliggöra vilka konflikthanteringsmetoder sex pedagoger på skolor i en mellanstor kommun i sydöstra Sverige säger sig arbeta med. Pedagogerna är verksamma inom årskurs 1-3 samt fritidshemmet. LÄS MER
18. ”Är drama en användbar metod för konflikthantering i skolans tidigare åldrar?”
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med arbetet är att ta reda på hur pedagoger med olika bakgrund ser på att arbeta meddet sociala klimatet och konflikthantering inom skolan. Arbetet lyfter fram vilka metoder deanvänder sig av. LÄS MER
19. Pedagogers konflikthanteringsmetoder i förskola och grundskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att ta reda på hur pedagoger i förskola och grundskola förhåller sig till och arbetar med konflikthantering men också få en inblick i hur barns sociala kompetens utvecklas i och med deras möten och hantering med och av konflikter. Vi använde oss av två datainsamlingsmetoder; observationer och intervjuer. LÄS MER
20. ”När jag inte får vara med blir jag ledsen. Det känns ensamt och dåligt.” : En rapport om förskolebarns känslor och tankar kring samspel och eventuella konflikter
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : AbstractMeningsskiljaktigheter och konflikter är en del av vardagen i förskolan. Vårt syfte med denna rapport är att få en insikt i fyra-femåriga barns tankar och känslor kring eventuella konflikter på förskolan samt deras hantering av dessa. LÄS MER