Sökning: "konkurrent definition"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden konkurrent definition.
1. Binary Classification for Predicting Customer Churn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Predicting when a customer is about to turn to a competitor can be difficult, yet extremely valuable from a business perspective. The moment a customer stops being considered a customer is known as churn, a widely researched topic in several industries when dealing with subscription-services. LÄS MER
2. Särskilt ansvar att tillämpa pris- och prestationskonkurrens? Frågan om huruvida dominerande företag kan och bör själva avgöra om en viss prissättning utgör missbruk enligt artikel 102 FEUF
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : En effektiv konkurrens på marknaden pressar ned priserna eller förbättrar kvaliteten och ökar utbudet av de varor och tjänster som erbjuds på marknaden, vilket gynnar konsumenterna. Företag som har en dominerande ställning på marknaden anses enligt gällande rätt ha ett särskilt ansvar enligt artikel 102 FEUF för att inte genom sitt beteende inverka skadligt på en effektiv konkurrens. LÄS MER
3. Streamad Tv – komplement eller konkurrent för linjär Tv? : En studie om preferenser bland män och kvinnor i olika åldrar
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Few would disagree that the media landscape has undergone significant changes the last decade. From bulky computers and plain mobile phones to portable High-Definition computers and multi-functional smartphones. Other media, such as newspapers and music, have evolved and prospered in a digitalized environment. LÄS MER
4. Jämförande reklam - och dess utveckling i svensk rätt sedan EG-direktivets implementering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Med jämförande reklam avses bl. a. att en produkt ställs mot en konkurrent eller dennes produkt i syfte att jämföra pris eller egenskap. Tillåtligheten av jämförande reklam förespråkas med anledning av den konkurrensstimulerande och konsumentupplysande effekt, som den sägs medföra. LÄS MER