Sökning: "konstruera prov"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden konstruera prov.
1. Determination of thermal conductivity for mastic asphalt by combining previously performed laboratory work and TASEF
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brandSammanfattning : Mastic asphalt is a material which in Sweden mainly is used as coating for bridges, parking decks, courtyards and terraces. Mastic asphalt is a material built-up by a combination of bitumen (a type of binder), well-graded aggregate (consists of both coarse and fine ballast), filler, sand and sometimes also fine graded macadam. LÄS MER
2. Spänningsdelare - utveckling av en spänningsdelare med olinjär resistansfördelning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna rapport ämnar ge en utförlig beskrivning av vad som krävs vid framtagandet av en trådlindad spänningsdelare med olinjär resistansfördelning. Spänningsdelaren är dimensionerad för att kunna utföra noggranna mätningar av blixtimpulser med amplituder upp till 800 kV. LÄS MER
3. Spänningsdelare : utveckling av en spänningsdelare med olinjär resistansfördelning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna rapport ämnar ge en utförlig beskrivning av vad som krävs vid framtagandet av en trådlindad spänningsdelare med olinjär resistansfördelning. Spänningsdelaren är dimensionerad för att kunna utföra noggranna mätningar av blixtimpulser med amplituder upp till 800 kV. LÄS MER
4. Lärares uppgiftskonstruktion i grundskolans senare år
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur lärare konstruerar uppgifter för att utvärdera kunskaper hos sina elever. Lärare jobbar dagligen med att utvärdera sina studenter vilket medför många bedömningar av skiftande slag. LÄS MER
5. Öppna och rika matematikuppgifter i skolundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Att sträva efter att vara en skola för alla innebär en stor variation i klassuppsättningarna och likaså kunskapsnivåerna inom klasserna. Att då som lärare ge eleverna det stöd och stimulans som de behöver för att kunna utvecklas så långt som möjligt kan vara en utmaning. LÄS MER