Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kontaktstrategi för en skogsägarförening : en benchmarking studie om kundkontaktmellan en skogsägarförening och dess medlemmar

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Carolina Berg Rustas; Magnus Persson; [2017]
    Nyckelord :säljhinder; kontaktskapande; kundnöjdhet; arbetsprocesser; kommunikation;

    Sammanfattning : Skogsägarföreningen har identifierat att ett av de största problemen för att uppnå mål kopplade till medlemsnytta ligger i förmågan att komma i kontakt med sina medlemmar. Med bakgrund av att skogsägarstrukturen förändrats under de senaste åren gjordes denna studie och genom en benchmarkingstudie undersöka vilka skillnader som finns mellan Skogsägareföreningens kontaktstrategi och kontaktstrategier hos företag i andra branscher med dokumenterat hög kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av ett skogsbolags kontaktstrategi : en kvalitativ intervjustudie bland större privata virkesleverantörer

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Björn Prejer; [2005]
    Nyckelord :virkesleverantörer; timmer; massaved;

    Sammanfattning : The supply of raw materials has always been an important issue in the Swedish Forest industry. Buying timber from local suppliers is important. To ensure raw materials to their industries the forest company must offer good prices and good business deals to their suppliers. LÄS MER