Sökning: "konversationsagent"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet konversationsagent.

  1. 1. Stöttande digital konversationsagent och utmärkt hälsa : Hur en konversationsagent kan designas för att motivera användare till vardagsmotion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Filip Ekstrand; Jenny Lindgren; [2024]
    Nyckelord :Hälsa; vardagsmotion; självbestämmandeteorin; motivation; design; agentiv teknik; konversationsagent;

    Sammanfattning : Användningen av konversationsagenter har ökat de senaste åren, då tekniken utvecklassnabbt. En utmaning inom design av konversationsagenter är att kombinera enkonversationsagent med motivation inom vardagsmotion. LÄS MER

  2. 2. EcoBot : study design and development of a persuasive FSM-free Chatbot for energy saving

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Milano; [2023]
    Nyckelord :chatbot; context management; persuasive strategies; domestic energy saving; smart appliances; sustainability.; chatbot; kontexthantering; övertygande strategier; hushållsenergibesparing; smarta apparater; hållbarhet;

    Sammanfattning : This study presents the development and evaluation of a conversational agent, EcoBot, designed to inform users about their energy habits and persuade them to save more energy when at home, to help fight climate change and energy waste. To reach this goal, three persuasion strategies were first identified: Feedback, to give users personalized suggestions based on their habits, Goal Setting, to set and track consumption goals for the user’s domestic appliances, and Social Comparison, to compare the user’s consumption with that of others. LÄS MER

  3. 3. Exploring Emely: An exploratory case study on the usability and user experience of a conversational agent for L2 learning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Julia Ahrling; Jonna Franzén; [2023]
    Nyckelord :Conversational agents; Second language learning; L2 learning; Usability; User experience;

    Sammanfattning : This study focuses on evaluating and enhancing the user experience of Emely, a conversational agent aimed at improving language skills for second language learners, particularly those who want to increase their chances of securing employment in Sweden. Usability testing was conducted in two test rounds, with the first round providing design implications for the user interface in the second round. LÄS MER

  4. 4. Evaluating Generated Co-Speech Gestures of Embodied Conversational Agent(ECA) through Real-Time Interaction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuan He; [2022]
    Nyckelord :Embodied Conversational Agent ECA ; User Study; Evaluation Instrument; Gesture Generation; Gaze-tracking; Förkroppsligad konversationsagent ECA ; Användarstudie; Utvärderingsinstrument; Generering av gester; Spårning av blickar;

    Sammanfattning : Embodied Conversational Agents (ECAs)’ gestures can enhance human perception in many dimensions during interactions. In recent years, data-driven gesture generation approaches for ECAs have attracted considerable research attention and effort, and methods have been continuously optimized. LÄS MER

  5. 5. Kvalitetskriterier för design och utvärdering av chatbotar : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Johannes Olsson; Viktor Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Conversational Agent; Chatbot; User Experience; Quality; Design; Konversationsagent; Chatbot; Användarupplevelser; Kvalitet; Design;

    Sammanfattning : Chatbotar ses allt oftare i olika sammanhang och blir i takt med teknologins utveckling mer avancerade. Innovationer inom områden som artificiell intelligens (AI) och natural language processing (NLP) har bidragit till att chatbotar kan uppfatta och svara på komplexa frågeställningar samt utföra en mängd olika tjänster. LÄS MER