Sökning: "kundbemötande"

Visar resultat 31 - 35 av 47 uppsatser innehållade ordet kundbemötande.

  1. 31. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ulrika Eriksson; Emma Almroth; [2012]
    Nyckelord :Butikskommunikation; butiksatmosfär; image; profil; identitet; M-R modellen; koncept;

    Sammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER

  2. 32. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  3. 33. Personalen som påverkansfaktor : Vilken påverkan har personalen i en butik på kunden?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Angelica Hammarsten; Nina Bellstam Olofsson; [2012]
    Nyckelord :Personal butiksmiljö butiksatmosfär påverkan psykosociala miljön kund bemötande kundbemötande kroppsspråk;

    Sammanfattning : The store manager can make great benefits of having an eye on how the staff works towards the customer, because the personnel is an important tool when competing with other stores. This paper is focusing on the part that relates to the staff in the store, which is one of the key tools in the competition for customers after the customer made it to the store. LÄS MER

  4. 34. Kundbemötande - Hur kan det pesonliga mötet minska kundgapet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Denice Haglund; Sandra Svensson; Sofie Madsén; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personal är ett viktigt konkurrensmedel för att göra butiker unika på marknaden. Hur personalen agerar i sitt kundbemötande har stark påverkan för kundens upplevelse inom och av butiken. LÄS MER

  5. 35. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :korttidsanställda; butik; motivation; servicemöte; maslow; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER