Sökning: "kundbemötande"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet kundbemötande.

  1. 11. Digital besökslogg: Ett steg mot ett modernare kundbemötande

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Lucas Pettersson Strömsjö; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver utvecklingen av en lösning vars syfte är att modernisera det bemötande som gäster får på uppdragsgivarens kontor. Lösningen består av en applikation som körs på en surfplatta, en applikation för administration av dess data samt en molnbaserad databas, där Entity Framework är en central del för att koppla samman dessa komponenter. LÄS MER

  2. 12. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Joachim Bäckström; Oscar Ekberg; [2018]
    Nyckelord :The role of real estate agent; trust; reputation and image; potential buyers; housing listing; Rollen som fastighetsmäklare; förtroende; rykte och image; potentiella köpare; visningstillfälle;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 13. ETT LYCKAT KUNDBEMÖTANDE -UTIFRÅN BANKENS FRONTPERSONALS PERSPEKTIV. : En kvalitativ studie om frontpersonalenssubjektiva upplevelser utifrån inre motivationgentemot kundbemötanden.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Kihl Olsson; Julianna Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Kundbemötande; Frontpersonal; Inre-motivation;

    Sammanfattning : I cirka tjugo år har det pågått en omfattande digitalisering av världen, där institutioner, myndigheter, organisationer och andra företag har flyttats (verksamheten omplacerades) i större grad från att vara en fysisk kontakt till att bli en digital kontakt. Begreppet “digitalisering” formuleras av Kamery & Pitts (2002, s. LÄS MER

  4. 14. ”Får jag (bygg)lov?” : En observationsstudie om bemötande av kvinnor och män bland medarbetare på en bygglovsavdelning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emilia Kottorp; Johanna Skoglund; [2018]
    Nyckelord :building industry; customer treatment; gener; gender equality; non-verbal communication; social constructionism; verbal communication; bemötande; byggindustrin; genus; icke-verbal kommunikation; kundbemötande; socialkonstruktionism; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka bemötandet av kunder på en kommunal bygglovsavdelning, ur ett genusperspektiv. Genom icke-deltagande observationer av den icke-verbala samt verbala kommunikationen analyserades bemötandet. LÄS MER

  5. 15. Anammande av betalningsapplikationer : Går det att påverka adoptionsprocessen för hur medelålders individer anammar mobila betalningsapplikationer?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sara Ångström; Emilia Löwenborg; [2016]
    Nyckelord :Payment Solutions; Payment Applications; Self-Service; SST; Banking; Trigger; Swish; Cash; Adoption Process; Betalningslösningar; Betalningsapplikationer; Självbetjäning; Bank; Trigger; Swish; Kontanthantering; Adoptionsprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund Klyftan mellan teknikanvändningen i olika åldrar växer. Framtidenspensionärer behöver kunna använda tekniska hjälpmedel. Samtidigt minskar kontanthanteringen i samhället och äldre får allt svårare att hantera sin ekonomi. Som lösning på denna förändring presenterades betallösningen Swish. LÄS MER