Sökning: "kundbemötande"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet kundbemötande.
11. Digital besökslogg: Ett steg mot ett modernare kundbemötande
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats beskriver utvecklingen av en lösning vars syfte är att modernisera det bemötande som gäster får på uppdragsgivarens kontor. Lösningen består av en applikation som körs på en surfplatta, en applikation för administration av dess data samt en molnbaserad databas, där Entity Framework är en central del för att koppla samman dessa komponenter. LÄS MER
12. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER
13. ETT LYCKAT KUNDBEMÖTANDE -UTIFRÅN BANKENS FRONTPERSONALS PERSPEKTIV. : En kvalitativ studie om frontpersonalenssubjektiva upplevelser utifrån inre motivationgentemot kundbemötanden.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I cirka tjugo år har det pågått en omfattande digitalisering av världen, där institutioner, myndigheter, organisationer och andra företag har flyttats (verksamheten omplacerades) i större grad från att vara en fysisk kontakt till att bli en digital kontakt. Begreppet “digitalisering” formuleras av Kamery & Pitts (2002, s. LÄS MER
14. ”Får jag (bygg)lov?” : En observationsstudie om bemötande av kvinnor och män bland medarbetare på en bygglovsavdelning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka bemötandet av kunder på en kommunal bygglovsavdelning, ur ett genusperspektiv. Genom icke-deltagande observationer av den icke-verbala samt verbala kommunikationen analyserades bemötandet. LÄS MER
15. Anammande av betalningsapplikationer : Går det att påverka adoptionsprocessen för hur medelålders individer anammar mobila betalningsapplikationer?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Klyftan mellan teknikanvändningen i olika åldrar växer. Framtidenspensionärer behöver kunna använda tekniska hjälpmedel. Samtidigt minskar kontanthanteringen i samhället och äldre får allt svårare att hantera sin ekonomi. Som lösning på denna förändring presenterades betallösningen Swish. LÄS MER