Sökning: "kundbemötande"

Visar resultat 36 - 40 av 47 uppsatser innehållade ordet kundbemötande.

  1. 36. Kundbemötande : Ur kundens perspektiv

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofie Alfredsson; Anna Danckwardt-Lillieström; [2012]
    Nyckelord :Kundbemötande; kundens perspektiv; hur vill kunden bemötas; customer service; kommunikation; bemötande; klädbutik;

    Sammanfattning : Vi ville ta reda på hur kunden vill bli bemött av personalen i en klädbutik. Vi har fokuserat på det personliga mötet mellan personalen och kunden. Vår rapport fokuserar därmed inte på fysiska produkter utan på personlens beteende och agerande gentemot kunden, utifrån vad den vill. LÄS MER

  2. 37. Missnöjeshantering inom banker : - En fallstudie av Nordea Bank

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :John Kämpe; Pererik Sewerin; [2012]
    Nyckelord :Klagomål; banker; service; Nordea;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte:                       Syftet med denna uppsats är att undersöka missnöjeshantering hos Nordea Bank. Uppsatsen undersöker hur Nordeas missnöjeshantering överensstämmer med en egen utformad modell för missnöjeshantering. LÄS MER

  3. 38. När insidan räknas : En studie om självledarskapets påverkan på kundbemötandet inom detaljhandeln.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Charlotte Grip; [2012]
    Nyckelord :Självledarskap; motivation; servicefronten; och självbestämmande;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Denna uppsats handlar om hur frontpersonal inom detaljhandeln upplever självledarskap. Konkurrensen ute bland företag inom detaljhandeln ökar och det gör att företag måste hitta nya sätt att särskilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 39. Kundbemötande : Samspelet mellan butikspersonalens bemötande och kundens förväntningar

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Brodén; Nathalie Ohlsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att kundens förväntningar på kundbemötandet uppfylls är viktigt, då det påverkar kundens lojalitet samt ger effekter på butikens lönsamhet. Vi ville därför ta reda på hur butikspersonalens bemötande i just klädkedjebutiker kan påverka kundens tillfredsställelse och lojalitet. LÄS MER

  5. 40. Bankväsendets relationsmarknadsföring riktat mot den yngre generationen, sett utifrån ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för arbete, ekonomi och hälsa (HTU)

    Författare :Tina Pettersson; Kirsten van den Burg; [2011]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; bankväsendet; yngre generation;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur den yngre generationen (19-29 år) upplever att bankerna arbetar med marknadsföring gentemot dem. Vidare är vårt syfte att undersöka hur den yngre generationen upplever deras relation till bankväsendet, och vad de anser är viktigt i valet av bank. LÄS MER