Sökning: "kundens köpprocess"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden kundens köpprocess.

  1. 21. Nyckeln till den lojala apotekskunden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kata Bordas; Yenny Venegas Barra; [2010]
    Nyckelord :lojalitet; behovsidentifikation; preferenser; kundtillfredsställelse; service; apotek;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka preferenser de födda mellan 1946 och 1965 ha när de köper produkter från apoteket. Detta relaterades till kundernas lojalitet gentemot ett visst apotek. Den nya avreglerade apoteksmarknaden gör dessa frågor än mer aktuella än tidigare. LÄS MER

  2. 22. Kundselektering för utveckling av hemsidor - i enlighet med Personasmetoden : Selecting customers for developing web pages

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Åsa Alsing; Marianne Heggnes; [2007]
    Nyckelord :hemsida; webbplatser; personas; marknadsföring; utveckling; kundselektering; produktkännedom; igenkänning; positionering; marknadsundersökning; enkät;

    Sammanfattning : ”Mediet är budskapet”, därför att det är mediet som formar och kontrollerar granskningen av och formen för mänskliga kontakter och handlingar” Marshall McLuhan (refererad i Ek, 2006) Kunder i dagens samhälle är mer aktiva i sin köpprocess gällande informationssök inför ett köp. En allt vanligare källa att använda sig av är Internet. LÄS MER