Sökning: "kundens köpprocess"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden kundens köpprocess.
16. Konsumera mera!- En fallstudie av inspiration i saluhallen på IKEA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inspirerar kunder att handla när det kommer till volymförsäljning. Vidare är syftet att ta reda på om butiken kan hjälpa kunden att minnas att hon vill göra ett köp. LÄS MER
17. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER
18. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . LÄS MER
19. Varför söka bland tusen? Ge mig några få! : En fallstudie om konsumenters köpmotiv hos en Personal Shopper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Konsumenter fattar dagligen en mängd olika köpbeslut då det råder ett högt tempo i vardagenoch klädmodet förändras inför varje årstid. Konsumenter har olika behov och olikainställningar till shopping. För att som konsument få hjälp med att hitta rätt i modet och hittadet som passar en bäst, kan en Personal Shopper vara en lösning. LÄS MER
20. “Less is more” : En studie om hur knapphet påverkar köpbeteendet
Magister-uppsats,Sammanfattning : Scarcity due to supply, demand or in time is all factors that affect consumers´ buying behavior. The scarcity principle describes how scarce resources appear more attractive to the customer's eyes than unlimited does. LÄS MER