Sökning: "kundens köpprocess"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden kundens köpprocess.

  1. 16. Konsumera mera!- En fallstudie av inspiration i saluhallen på IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Nielsen; Louise Zimmergren; Sara Tunelid; [2011]
    Nyckelord :ikea; inspiration; saluhallen; spontanköp; volymhandel; sinnen; konsumentens köpprocess; impulser; aktivitetsyta; oplanerade köp; butiksatmosfär; köphjälp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inspirerar kunder att handla när det kommer till volymförsäljning. Vidare är syftet att ta reda på om butiken kan hjälpa kunden att minnas att hon vill göra ett köp. LÄS MER

  2. 17. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  3. 18. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Chilani De Soysa; [2011]
    Nyckelord :marknadsföring; butik; exklusiva livsmedel; sinnen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . LÄS MER

  4. 19. Varför söka bland tusen? Ge mig några få! : En fallstudie om konsumenters köpmotiv hos en Personal Shopper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Björk; Anna Lindahl; [2010]
    Nyckelord :personal shopper; köpprocess; identitet; servicekvalitet; SERVQUAL; konsumentbeteende; identitetskapande; köpmotiv;

    Sammanfattning : Konsumenter fattar dagligen en mängd olika köpbeslut då det råder ett högt tempo i vardagenoch klädmodet förändras inför varje årstid. Konsumenter har olika behov och olikainställningar till shopping. För att som konsument få hjälp med att hitta rätt i modet och hittadet som passar en bäst, kan en Personal Shopper vara en lösning. LÄS MER

  5. 20. “Less is more” : En studie om hur knapphet påverkar köpbeteendet

    Magister-uppsats,

    Författare :Johan Damberg; Rebecca Andersson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Scarcity due to supply, demand or in time is all factors that affect consumers´ buying behavior. The scarcity principle describes how scarce resources appear more attractive to the customer's eyes than unlimited does. LÄS MER