Sökning: "kvantitativ undersökning enkät formativ bedömning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kvantitativ undersökning enkät formativ bedömning.

  1. 1. Formativ bedömning i gymnasieskolan : Ett lärarperspektiv på linjära ekvationssystem

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Benny Andersson; [2021]
    Nyckelord :formative assessment; systems of linear equations; teaching; formativ bedömning; linjära ekvationssystem; undervisning;

    Sammanfattning : Under många år har formativ bedömning blivit ett begrepp som används flitigt i undervisningsdiskussioner. Detta för att resultatet utav arbetsmetoden varit så positivt. Man har sett att man genom att uppmärksamma elever på deras kunskapsnivå kan lägga upp en mer individuell strategi för hur de ska nå sitt slutmål. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning i undervisning av franska på högstadiet - En jämförelse mellan lärares uppfattning av formativ bedömning i Norge och Sverige.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Nelly Pawlowski; [2019]
    Nyckelord :Formativ bedömning; summativ bedömning franska; moderna språk; nyckelstrategier; Norge; Sverige.;

    Sammanfattning : Uppsatsen redogör för resultatet av kvalitativ och kvantitativ undersökning i form av en enkät i ämnet franska på högstadiet både i Sverige och i Norge. Syftet med undersökningen var att öka kunskap om hur ett urval av lärare inom franska både i Norge och i Sverige förhåller sig till formativ bedömning och hur de tillämpar av fem s. LÄS MER

  3. 3. Hur en tydligare bedömningsprocess kan främja elevens ansvar för det egna lärandet. How transparent and explicit assessment can promote pupils liability towards there own learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anna Nilsson; [2011]
    Nyckelord :formativ bedömning; elevinflytande; konstruktivistisk kunskapssyn; sociokulturell lärandeteori; ansvar;

    Sammanfattning : Examensarbetet tar utgångspunkt i färska rapporter från skolverket vilka bland annat riktar kritik mot läroplanerna från 1994 som gjort att den svenska skolan gått mot att bli alltmer individualiserad. Som en följd av den ökade individualiseringen har segregeringen mellan elever ökat och social bakgrund har fått allt större betydelse för hur väl eleverna klarar av skolan. LÄS MER