Sökning: "lärares roll i klassen"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden lärares roll i klassen.
21. Lärares erfarenheter av besöket vid en naturskola
Magister-uppsats, Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att försöka ta reda på hur lärarna uppfattar besöket på naturskolan och hur de använder och efterarbetar kunskapen de får med sig. Hur tar de tillvara den gemensamma upplevelsen, de praktiska och sinnliga erfarenheter de fått och hur reflekterar de över besöket när de kommer tillbaka till skolan. LÄS MER
22. ”Alltså, en Bert-bok räcker” – En studie av lärares attityd till högläsning i klassrummet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Uppsatsens syfte är att studera lärares attityd till högläsning i klassrummet. Det vill säga hur de genomförhögläsning som undervisningsform och vilka böcker de föredrar att läsa högt ur. LÄS MER
23. En bilddidaktisk självstudie om undervisning i en klass på Introduktionsprogrammet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SAMMANFATTNINGSyftet med studien är att fördjupa förståelsen av vad som sker under sex bildlektioner i en gymnasieklass påIntroduktionsprogrammet. Syftet är också att utveckla kunskap kring aktionsforskningsmetoden som ett skolnäraforskningsredskap för lärarprofessionen, genom att här anknyta till didaktisk forskning. LÄS MER
24. "Alltså, en Bert-bok räcker" - En studie av lärares attityd till högläsning i klassrummet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Uppsatsens syfte är att studera lärares attityd till högläsning i klassrummet. Det vill säga hur de genomför högläsning som undervisningsform och vilka böcker de föredrar att läsa högt ur. LÄS MER
25. Learning study med fokus på inkludering och elevers lärande
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen var att studera lärares erfarenhet av att arbeta med learning study som modell för undervisning. Avsikten var att försöka förstå om modellen kan bidra till att öka den beredskap som behövs för att möta elevers variation i undervisningen genom att ge lärare redskap för reflektion och förändring. LÄS MER