Sökning: "lärares roll i klassen"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden lärares roll i klassen.

  1. 21. Lärares erfarenheter av besöket vid en naturskola

    Magister-uppsats, Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)

    Författare :Marlene Ness; [2011]
    Nyckelord :Naturskola; utomhuspedagogik; lärande; efterarbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att försöka ta reda på hur lärarna uppfattar besöket på naturskolan och hur de använder och efterarbetar kunskapen de får med sig. Hur tar de tillvara den gemensamma upplevelsen, de praktiska och sinnliga erfarenheter de fått och hur reflekterar de över besöket när de kommer tillbaka till skolan. LÄS MER

  2. 22. ”Alltså, en Bert-bok räcker” – En studie av lärares attityd till högläsning i klassrummet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Klara Almestål; [2011]
    Nyckelord :Högläsning; boksamtal; högläsningsbok;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Uppsatsens syfte är att studera lärares attityd till högläsning i klassrummet. Det vill säga hur de genomförhögläsning som undervisningsform och vilka böcker de föredrar att läsa högt ur. LÄS MER

  3. 23. En bilddidaktisk självstudie om undervisning i en klass på Introduktionsprogrammet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annika Westlund; [2011]
    Nyckelord :aktionsforskning; lärares förhållningssätt; bildäm;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGSyftet med studien är att fördjupa förståelsen av vad som sker under sex bildlektioner i en gymnasieklass påIntroduktionsprogrammet. Syftet är också att utveckla kunskap kring aktionsforskningsmetoden som ett skolnäraforskningsredskap för lärarprofessionen, genom att här anknyta till didaktisk forskning. LÄS MER

  4. 24. "Alltså, en Bert-bok räcker" - En studie av lärares attityd till högläsning i klassrummet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Klara Almestål; [2011]
    Nyckelord :högläsning; boksamtal; högläsningsbok;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Uppsatsens syfte är att studera lärares attityd till högläsning i klassrummet. Det vill säga hur de genomför högläsning som undervisningsform och vilka böcker de föredrar att läsa högt ur. LÄS MER

  5. 25. Learning study med fokus på inkludering och elevers lärande

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Helena Jonsson; [2010-07-01]
    Nyckelord :inkludering; learning study; lärande; reflektion;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen var att studera lärares erfarenhet av att arbeta med learning study som modell för undervisning. Avsikten var att försöka förstå om modellen kan bidra till att öka den beredskap som behövs för att möta elevers variation i undervisningen genom att ge lärare redskap för reflektion och förändring. LÄS MER