Sökning: "lågengagemangsprodukt"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet lågengagemangsprodukt.

  1. 6. ”Mejerikategorin är ju inte världens sexigaste” : En kvalitativ studie om visuell differentiering av mjölkförpackningar

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Jansson; Anna Stensdotter; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; differentiering; visuell kommunikation; visuell identitet; förpackning; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Inom marknadskommunikation har förpackningen blivit ett allt mer etablerat och viktigt verktyg för att marknadsföra en produkt. Genom olika visuella attribut berättar en förpackning vad den innehåller och ska locka konsumenten till köp. LÄS MER

  2. 7. Personlig försäljning och butikskommunikation : vilka skillnader finns i arbetet med butikskommunikationen och

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Simon Kappelin; Pernilla Johansson; Maria-Luisa Anderberg; [2008]
    Nyckelord :Personlig försäljning; Butikskommunikation;

    Sammanfattning : Butikskommunikation och personlig försäljning är idag två faktorer som är viktiga för att en butik ska fungera på ett bra sätt, framförallt då det gäller att förmedla sortimentet och nå ut till kunderna. Som läsare av denna uppsats kommer ni att få läsa om hur butikskommunikationen och den personliga försäljningen skiljer sig i butiker som säljer hög- respektive lågengagemangsprodukter. LÄS MER

  3. 8. Marknadsundersökning - en alternativ marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofie Dittrich; Josefine Windefors; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadsundersökning; reklam; involvering; köpbeslut;

    Sammanfattning : Vi i västvärlden lever i ett samhälle som präglas av globalisering och snabb utveckling. Detta innebär bland annat att konkurrensen från låglöneländer ökar vilket medför att priserna pressas och högre krav ställs på marknadsföringen. LÄS MER

  4. 9. Förpackningsteorier : En studie av centrala faktorer som inverkar på konsumentens köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Alice Armandsson; Cilla Zaar; [2007]
    Nyckelord :Packaging design; Consumer behavior; buying decision; low involvement; visual communication; Förpackningsteori; köpbeslutsprocess; lågengagemangsprodukt; visuell kommunikation; centrala faktorer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empiri se vilka faktorer som är av central betydelse i konsumentens köpbeslutsprocess och samtidigt pröva riktigheten hos de förpackningsteorierna vi valt som teoretisk referensram. Metod: Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med konsumenter som köper lågengagemangsprodukten spaghetti. LÄS MER