Sökning: "lansering av ett nytt företag"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden lansering av ett nytt företag.

  1. 6. Integration av XMPP-baserad chatt och flexiteBPMS

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sarah Tibell; [2014]
    Nyckelord :XMPP; XMPP chat; chat; web chat; web based chat; integration; chat client; web application; Tigase; Tigase server; XMPPWebChat; flexiteBPMS; XMPP; XMPP-chatt; chatt; webbchatt; webbaserad chatt; integration; webbapplikation; Tigase; Tigase server; XMPPWebChat; flexiteBPMS; chattklient;

    Sammanfattning : Större kommuner och industrier använder alltmer automatiserade processer för tjänster och rutinerså som kundcenter och felhantering. Flexeurope AB är ett företag med flera års erfarenhet av auto-matiserade processer och arbetar med att definiera, visualisera, konstruera och optimera processer. LÄS MER

  2. 7. Facebook som en plattform för marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Ravon Andersson; [2013]
    Nyckelord :Facebook; marknadskommunikation; marknadsföring; reklam; Picard; JMK; målgrupp; kunder;

    Sammanfattning : Förr fanns det en bild av IT och internet som en gräddfil till rikedomar och att om man som företag inte hade en hemsida så var man inte med på marknaden. Idag finns samma bild fast för Facebook som är ett av världens största sociala nätverk med 727 miljoner dagliga användare. LÄS MER

  3. 8. Gör det rätt från början : En studie om framtagande och lansering av nya varumärken i enskilda företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Anrep-Nordin; Maja Lund; Malin Rosén; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv analysera och klargöra hur enskilda företag arbetar vid framtagande samt lansering av nya varumärken. Uppsatsen syftar också till att identifiera samt utvärdera likheter och skillnader i varumärkesbyggandeprocessen mellan olika företag. LÄS MER

  4. 9. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Marie Thorneus; [2010]
    Nyckelord :Produktlansering; lansering; marknadsföring; öl; alkohol;

    Sammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER

  5. 10. ImmunoCAP™ Rapid : Adoption av ett nytt allergitest

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Klippel; Linda Olsson; [2007]
    Nyckelord :Allergidiagnostik; Produktadoption;

    Sammanfattning : Att utveckla nya produkter som fyller kunders behov är nödvändigt för att ett företag ska kunna växa och utvecklas, men att få en ny idé eller produkt anammad kan vara svårt. Diagnostikföretaget Phadia AB i Uppsala har nyligen lanserat ett nyutvecklat allergitest, ImmunoCAP™ Rapid, på primärvårdsmarknaden och planer finns på att eventuellt lansera testet på konsumentmarknaden. LÄS MER