Sökning: "lek i syfte att lära"
Visar resultat 11 - 15 av 81 uppsatser innehållade orden lek i syfte att lära.
11. Reuse within the Business of Children's Toys : Contributing to a more circular and economically stable playtime
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. The project was conducted on the behalf of Micki Leksaker AB,with the purpose to develop a service that promotes a more sustainable lifestyle and consumption of children’s toys. LÄS MER
12. En applikation som skapar slingor av ljudinspelningar
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : En applikation för mobila enheter skapades för en målgrupp som bestod av barn i åldern 6–10 år.Applikationen ingick som en del av en större applikation som hette Clappen, som bestod av fleramindre applikationer. LÄS MER
13. Teaching eye contact to children with autism through parent training via telehealth : Using shaping without prompting in social play
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Deficits in eye contact are a common feature of autism spectrum disorder (ASD). Previous research has shown shaping without prompting to be effective in teaching eye contact to children diagnosed with ASD. LÄS MER
14. Pedagogers syn på lekens betydelse för lärande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att få syn på pedagogers uppfattningar om hur deras handlingar och ställningstaganden i barns lek får betydelse för hur barn lär sig i leken. Denna empiriska studie har sin grund i att undersöka pedagogers syn på lekens betydelse för lärande. Den har genomförts genom intervjuer vid nio olika tillfällen. LÄS MER
15. Förskoledidaktik : Att undervisa med inriktning mot barns prosociala utveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Skolverket (2019) belyser hur utvecklingen av barnens sociala förmågor sedan förskolans läroplan infördes, hamnat i bakgrunden då ämneskunskaperna fått ta större plats. En risk Löfgren (2015, s. 23) ser med detta är att Sveriges medborgare utbildas till att bli mer egocentrerade. I Läroplan för förskolan (Lpfö 2018, s. LÄS MER