Sökning: "linköping observation"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden linköping observation.

  1. 1. Betong: Effekter av FysiskPlanering : Den Fysiska Planeringens Påverkan på MänniskorsBeteende: En fallstudie av Vallastaden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Erlandsson; Hanna Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Socio-spatial dialektik; Nyurbanism; Vallastaden; Hållbara transporter;

    Sammanfattning : Utmaningar som ökad stillasittande, ohälsa och klimatförändringar kräver nya strategier. Vallastaden i Linköping exemplifieras som ett projekt som använt innovativa strategier för att möta globala utmaningar. LÄS MER

  2. 2. AI-assisted analysis of ICT-centre cooling : Using K-means clustering to identify cooling patterns in water-cooled ICT rooms

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem

    Författare :Oliver Wallin; Johan Jigsved; [2023]
    Nyckelord :AI; K-means; clustering; ICT-centre; data centre; data center; ICT-center; cooling; data center cooling;

    Sammanfattning : Information and communications technology (ICT) is an important part in today’s society and around 60% of the world's population are connected to the internet. Processing and storing ICT data corresponds to approximately 1% of the global electricity demand. LÄS MER

  3. 3. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  4. 4. Digital Citizen Participation in Urban Planning : A comparative analysis between Helsingborg and Linköping smart cities

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Maria de los Angeles Persson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   The study sets out to examine digital citizen participation in urban planning in two Swedish smart cities, Helsingborg, and Linköping.   The theoretical framework combines three perspectives, the Habermas’ communicative theory, the Arnstein’s citizen participation concept and the smart city concept. LÄS MER

  5. 5. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER