Sökning: "lycée"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade ordet lycée.
1. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER
2. Évaluation formative et retours correctifs en classe de FLE. : Une étude de cas au lycée suédois .
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Assessment for learning or formative assessment and feedback are useful tools for teaching and learning. Researchers demonstrated their effectiveness through a great number of international examples. Swedish policy integrated them in their official documents. LÄS MER
3. Uttalet i undervisningen : En kvalitativ studie om fransklärares uppfattningar om, och beskrivningar av, muntlig språkformulering i grund- och gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Uttalet är en väsentlig del av den muntliga språkformuleringen och en medveten användning av prosodi kan bidra till utvecklingen av ett begripligt uttal vilket i sin tur underlättar kommunikationen. Syftet med föreliggande studie har därför varit att få förståelse för hur fransklärare i grund- och gymnasieskolan arbetar med uttalet, det vill säga ljud och prosodi, vid muntlig språkframställning. LÄS MER
4. Les patterns interactifs et le rôle de la langue cible - Une étude qualitative d’une classe de français langue étrangère au lycée en Suède
Master-uppsats, Lunds universitet/FranskaSammanfattning : In order to acquire new languages, we need to be exposed to large amounts of target language (TL) input. However, studying French as a foreign language in Sweden includes few opportunities to encounter the language outside the classroom. This means that the teacher plays a decisive role as an input provider in the French L2 teaching setting. LÄS MER
5. Le choix du FLE : Quels sont les facteurs qui influencent les élèves au lycée dans leur choix?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The purpose of this study is to find out which type of factors that have an influence on the students' choice of the French language in high school in Sweden. The grade that the students get in the French course can give credit points that can be useful when the students must choose a university later. LÄS MER